طرح 'مسكن مهر' به لحاظ فراهم كردن زمینه صاحب خانه شدن افراد خانه به دوش و اجاره نشین با كمترین سرمایه گذاری یكی از طرحهای ماندگار دولت نهم و دهم محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، در شرایطی كه تب گرانی زمین و مسكن اقشار آسیب پذیر و كم درآمد جامعه را كلافه كرده بود، ایده ی طرح مسكن مهر مرهمی بر رنج بی سرپناهان شد.
به گفته كارشناسان بخش مسكن، حذف قیمت زمین به عنوان پیش نیاز ساخت مسكن آن هم با هزینه ی بالا یكی از ارزشمندترین ره آوردهای طرح مسكن 99 ساله است، چیزی كه بسیاری از خانوارها را اینك صاحب خانه كرده و یا در آستانه خانه دار شدن نموده است.
در آستانه بهره برداری قرار گرفتن بیش از هفت هزار واحد مسكن مهر در شهرهای بالای 25هزار نفر جمعیت كهگیلویه وبویراحمد و در دست ساخت بودن بیش از چهار هزار واحد مسكن مهر با مراحل مختلف پیشرفت فیزیكی بیانگر پیامد مثبت این طرح است.
توجه دولت به حل مشكل مسكن به عنوان یكی از اساسی ترین نیازهای مردم و پیش بینی تسهیلات بانكی، اختصاص زمین و تسریع بخشی به امر آماده سازی شهرك های مسكن مهر از جمله خدماتی است كه در قالب این طرح اجرا شده است.
یك انبوه ساز گچسارانی از صاحب خانه شدن افراد كم درآمد با سرمایه ی حدود 80 میلیون ریال به عنوان یكی از خدمات خوب دولت در قالب طرح مسكن مهر یاد كرد.
سید 'رضا نشانی' گفت: 40 خانوار فاقد مسكن هم اكنون درقالب این بلوك مسكن مهر در آستانه صاحب خانه شدن هستند.
وی گفت: تسریع بخشی به مراحل تامین اعتبار و اختصاص اعتبار مسكن مهر از سوی بانكها می تواند بیش از پیش متقاضیان واحداهای مسكن مهر را از مزایای این طرح بهره مند كند.
شماری از صاحبان واحدهای مسكن مهر با بیان اینكه مسكن مهر یك خدمت ماندگار است، برلزوم تسریع بخشی به روند اجرای این طرحها تاكید دارند.
پیش بینی زمین برای ساخت بیش از 11 هزار مسكن مهر و پرداخت بیش از 50 میلیارد ریال تسهیلات آماده سازی تنها بخشی از خدماتی است كه در بخش مسكن مهر كهگیلویه وبویراحمد صورت گرفته است.
مدیركل راه و شهرسازی كهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود دو هزار میلیارد ریال تاكنون در بخش مسكن مهر شهرهای بالای 25 هزار نفر این استان هزینه شده است.
'خیبر بیدار پور ' به خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: از این میزان اعتبار837 میلیارد و 220 میلیون و 700هزار ریال در گچساران ، 761میلیارد و 937 میلیون و 525 هزار ریال در بویراحمد، 340 میلیارد و 785میلیون و 680 هزار ریال در كهگیلویه هزینه شده است.
وی از پرداخت 50 میلیارد و 630 میلیون ریال تسهیلات آماده سازی خبر داد و افزود: از این میزان 25 میلیارد و 160میلیون ریال در گچساران ، 16میلیارد و 400 میلیون ریال در بویراحمد و 9میلیارد و 70میلیون ریال در كهگیلویه پرداخت شده است.
بیدار پور گفت: این میزان تسهیلات آماده سازی به پنج هزار و 63 نفر پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت بویراحمد،كهگیلویه و گچساران 11هزار و 538نفر قسط اول، 9هزار و 747نفر قسط دوم ، هشت هزار و 569 نفر قسط سوم و چهار هزار و 175 نفر قسط چهارم خود را دریافت كرده اند.
بیدارپور از انعقاد قرارداد 11هزار و 538 واحد مسكن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر استان خبر داد و گفت: تمامی این واحدها ضمن دریافت پروانه ساخت ، عملیات پی سازی آنها نیز انجام گرفته است.
وی به پایان 'اسكلت سازی' 10 هزار و 320 واحد از این تعداد مسكن مهر اشاره كرد و گفت: عملیات 'سقف سازی' 10 هرار و 78واحد، 'سفت كاری' 9 هزار و 946 واحد و 'نازك كاری ' هفت هزار و 807 واحد نیز انجام گرفته است./س

برچسب ها: مسکن ، مهر ، مرهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.