رئیس ستاد احیای زكات استان اصفهان گفت: این استان به نسبت مساحت زیر كشت محصولات كشاورزی، مقام نخست پرداخت زكات در كشور را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان حجت‌الاسلام 'غلامحسین رنجبر' اظهار داشت: در سال زراعی گذشته با رشد 560 درصدی پرداخت زكات نسبت به سال 89، بیش از 60 میلیارد ریال زكات در استان جمع‌آوری شد.

وی گفت: شهرستان‌های فلاورجان، فریدن و اردستان بیشترین میزان پرداخت زكات را در استان داشته‌اند.

وی اظهار داشت: امسال مبلغ 60 میلیارد ریال به عنوان وجه تشویقی زكات در استان اصفهان در نظر گرفته شده كه چهار برابر سال گذشته است.

رنجبر افزود: در قانون بودجه امسال موضوع زكات دیده شد و حدود یكهزار میلیارد ریال به عنوان وجه تشویقی در كل كشور به این امر اختصاص یافت.

رئیس ستاد احیای زكات استان اصفهان خاطر نشان كرد: مبلغ تشویقی در روستاهای پرداخت كننده زكات در امور عمرانی مانند ساخت مسجد، خانه عالم، مراكز فرهنگی و هنری روستا به طور خاص هزینه خواهد شد.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای مركزی زكات در سال‌جاری 30 درصد از زكات جمع‌آوری شده در هر شهر و روستا برای فقرای همان محل هزینه می‌شود.

رنجبر اولویت هزینه زكات در سال‌ جاری را برای كمك به فقرا به ویژه تهیه جهیزیه، هزینه های درمان، تهیه مسكن دانست و افزود: قرآن نیز فقرا را در اولویت دریافت زكات اعلام كرده است.

وی گفت: تا زمانی كه فقیری در جامعه وجود دارد جایز نیست زكات جمع‌آوری شده در زمینه‌های دیگر مانند بخش‌های عمرانی هزینه شود.

وی میزان زكات جمع‌آوری شده در شهرستان نایین در سال گذشته را بیش از 410میلیون ریال ذكر و اضافه كرد: این میزان نسبت به سال 89 بیش از 30درصد افزایش نشان می دهد./ع

برچسب ها: اصفهان ، پرداخت ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.