رییس اداره تكثیر و پرورش آبزیان اداره كل شیلات استان كرمانشاه گفت: این استان بخاطر موقعیت منحصر به فرد در پرورش آبزیان، هم اكنون پنجمین تولید كننده ماهیان گرمابی در كشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

ساسان شاه محمودی' با بیان اینكه در این استان همچنین ماهیان سردآبی و خاویاری نیز تولید می شود، گفت: استان كرمانشاه از هر دو اقلیم گرم و سرد برای پرورش انواع ماهیان برخوردار است.

وی تاكید كرد: استان كرمانشاه دارای یك سایت پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان قصرشیرین است كه فاز اول این سایت به بهره برداری رسیده است.

شاه محمودی افزود: در حال حاضر بین 450 تا 500 هكتار زمین به پرورش ماهیان گرمابی در این استان اختصاص یافته و با توجه به كسب تجربه پرورش دهندگان آبزیان در سالهای اخیر، شاهد رشد بسیار خوب پرورش و تولید ماهیان گرمابی در استان بوده ایم.

وی افزود: در سالهای اخیر میزان تولید ماهیان گرمابی در استان به بیش از چهار تن رسیده و در حال حاضر رتبه نخست تولید ماهیان گرمابی در میان استان های غیر ساحلی كشور و رتبه پنجم تولید در كل كشور را در اختیار داریم.

شاه محمودی ماهیان گرمابی را چهار نوع عنوان كرد و گفت: ماهی كپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد (سرگنده) گونه های ماهیان گرمابی هستند ولی بازار عراق بیشتر طالب ماهی كپور است./س


برچسب ها: ماهی ، گرمابی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.