در سه ماهه نخست امسال، میزان ترانزیت کالا از مرزهای کشور بیش از 31 درصد رشد داشت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اروميه عبدالهی مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان در همایش منطقه‌ای مدیران پایانه‌های مرزی که با حضور مدیران پایانه‌های مرزی استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، گیلان، ایلام، کردستان، اردبیل، خوزستان و کرمانشاه در ارومیه برگزار شد، با بیان این مطلب افزود:

در اين مدت، بيش از سه ميليون و 40 هزار تن انواع كالاهاي نفتي و غيرنفتي از طريق مرزهاي فعال كشور ترانزيت شد كه تلاش می شود این روند در بقيه سال نیز با تکمیل پروژه های نیمه تمام، بهره گیری از تمام ظرفيت وزارت راه و شهرسازي و ساير دستگاه‌هاي دخيل در امر ترانزيت و با همراهي بخش خصوصي استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به موقعيت مناسب جمهوري اسلامي ايران در تسهيل تجارت ميان آسيا و اروپا و كشورهاي منطقه اظهار داشت: با برقراری تعامل مناسب با دستگاه‌های ذي ربط در امور مرزی و اجرای پروژه‌های عمرانی برای ساخت و توسعه این پایانه ها در سریع ترین زمان ممکن و موقعیت ویژه كشور، ایران مي‌تواند نقش برجسته‌اي در توسعه ترانزيت ايفا كند و به عنوان حلقه اتصال اروپا و آسيا عمل نمايد.

عبدالهی گفت: رونق پایانه‌های مرزی به میزان ترانزیت و صادرات و واردات این مبادی وابسته است که برای دستیابی به این هدف باید تمامي دستگاه‌های مسئول در مرزها تعامل مناسبی با یکدیگر داشته باشند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی با اشاره به نام‌گذاری سال ‌جاری با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خاطرنشان کرد: برای اجراي این شعار مسئولیت سنگینی به عهده بخش صادرات و واردات است که پایانه‌های مرزی یکی از مهمترین حلقه‌های این بخش محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: تكميل و بهسازي زيرساخت‌هاي ترانزيت با اولويت‌بندي در دستور كار دستگاه‌هاي ذي‌ربط قرار گرفته و با تعامل برقرار شده ميان دستگاه‌هاي مستقر در پايانه‌هاي مرزي و همسان‌سازي ساعات كار در مبادي ورودي و خروجي و تطبيق با كشورهاي همسايه انتظار می‌رود قدم‌های موثري در دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی برداشته شود.

لازم به ذكر است: در این جلسه، مدیران پایانه‌های مرزی شرکت کننده در همایش به طرح مشکلات موجود در این مبادی و ارايه راهکارهای لازم برای رفع آن ها پرداختند./س

برچسب ها: کشور ، ترانزیت ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.