با استفاده از یک فن آوری جدید و مفید مورد استفاده در تلسکوپ ها و دوربین های آینده می توانید اجسام پشت دیوارها را ببینند.

به گزارش خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی، دیدن از طرف دیگر دیوارها و گوشه ها بیشتر از یک داستان علمی تخیلی نیست اما با تکنولوژی جدید نوری ممکن می شود.

اولین برنامه کاربردی از این دست در تلسکوپ های زمینی و ابزاری که برای تجزیه و تحلیل اندام ها و بافت ها استفاده می شود که تا به امروز فن آوری مانع از پراکندگی مواد و تراکم آن شده است.

این تحقیق که در مجله Nature photonics به چاپ رسیده که بر روی تکنیکی تمرکز دارد که ما را در ضبط تصاویر از طریق مواد مات و تجهیزات گسترده یاری می رساند.

از طریق غبار دیدن ما را به این موضوع ترغیب می کند که تصور می کنیم که چطور می توان چیزی را از طریق شیشه های مات ببینیم، شما به جای دیدن یک شکل صحیح جسم، تصویری تار خواهید دید.

ضخامت بر انتشار تاثیر می گذارد و تصویری که در پشت آن نهفته است را اشتباه نشان می دهد.

محققان با استفاده از زیر و بم کننده نور فضایی توانستند به تغییر انتشار نور و انعکاس آن و بدست آوردن تصویر درست کمک کنند. در عمل آنها خروج نور منتشر شده از دو جسم، زیر و بم کننده نور فضایی SLM و یک فیلتر که در ترکیب عمل باز گرداندن تصویر به جای تصاویر مبهم فراهم آوردند که تصویر بدست آمده از این شیوه با اینکه کامل نیست اما هنوز قابل تشخیص است. این برنامه ما را قادر به بازسازی تصویر درست می کند.

به عنوان مثال، در هنگام حضور نور مرئی شفاف و کافی، فقط یک انگشت در مقابل لامپ قرار دهید فقط نوری که در جهات مختلف منحرف شده است را می بینید.

محققان قادرند به منظور توسعه این روش بدون استفاده از منابع خاص مثل لیزر اما با استفاده از لامپ های ساده این کار را انجام دهند.

شما اگر در یک کوچه تاریک باشید با استفاده از یک منبع نور می توانید گوشه ها را هم ببینید.

حضور این نور در یک گوشه در اطراف پراکنده شده و آنچه وجود دارد را روشن می کند، در واقع قرار گیری منبع نور است که ما را در دیدن اطرافمان و گوشه ها کمک می رساند./ح
برچسب ها: لیزر ، فن آوری ، تلسکوپ ، دوربین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار