استاندار قم اعلام كرد: طرح منوریل به عنوان یكی از مهمترین طرحهای زیر ساختی در رویكرد توسعه گردشگری مذهبی این استان از اولویت خاصی بر خوردار است .

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، كرم رضا پیریایی با اشاره به قابلیتهای بی بدیل و جاذبه های كم نظیر مذهبی ،تاریخی و علمی - فرهنگی قم بویژه بارگاه كریمه اهل بیت و مسجد جمكران بر ضروت بستر سازی وتقویت زیر ساختهای گردشگری و بهره مندی از این نعمتهای بیكران این استان تاكیدكرد و افزود : برای تحقق این امر مطالعات و برنامه ریزیهایی جدی صورت خواهد گرفت و از نظرات متخصصان امر استفاده خواهد شد.
وی افزود: طرح منوریل نه تنها یك نیاز جدی برای شهر قم و خیل زائران از سراسر كشور است ، بلكه از ابعاد مختلف حركتی تحول آفرین است كه اثار آن در سطح ملی نیز غیر قابل انكار است .
استاندار قم اضافه كرد : با توجه تنگناها و مشكلان پیچیده ترافیكی در بافت شهر قم كه زائران و مجاوران حرم كریمه اهل بیت را آزار می دهد، برخورداری از زیرساختهای حمل و نقل ، از اولویتها و ضررورت های این شهر است .
استاندار قم تصریح كرد : بهره مندی از سامانه ها و شبكه های حمل نقل مدرن شهری به عنوان یك فرصت در تزریق اعتبارات ، افزایش سر مایه گذاریها ، عمران و آبادنی و توسعه گردشگری مذهبی استان قم بایدمورد توجه قرار گیرد .
پیریایی اضافه كرد : اجرای منوریل و حل مشكلات و گره های ترافیكی شهر قم از خواسته های عموم مردم است و بر همین اساس برای طراحی و اجرای این پروژه بزرگ جلسات متعددی برگزار شده ، مطالعات جدی صورت گرفته و هزینه های سنگینی صرف شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.