زندگي در بيشتر مناطق شهر دمشق که در چند روز گذشته شاهد ناآرامي و درگيري ميان افراد مسلح و ارتش سوريه بود ، صبح روز يکشنبه به حالت طبيعي بازگشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری رسمي سوريه سانا ؛ اوضاع در محله هاي مهاجرين ، مالکي ، مزه واقع در شمال شهر دمشق ، و همچنين خيابانهاي مرکزي شهر منتهي ميدان "المرجه" آرام بود و تردد به حالت طبيعي بازگشت.

براساس اين گزارش ،  اوضاع در محله هاي دمشق قديم به ويژه الشاغور و القيمريه واقع در مجاورت منطقه شيعه نشين "الامين" آرام اما اوضاع در منطقه "المجتهد" در غرب شهر دمشق همچنان ناآرام است.

در همين ارتباط، روزنامه الثوره دمشق امروز خبر داد، عمليات پاکسازي محله فقير نشين القابون در شمال شهر دمشق از حضور افراد مسلح به پايان رسيد و در پايان عمليات پاکسازي اين محله ، شماري زيادي از افراد مسلح خود را تسليم کردند و مقادير زيادي از اسلحه از جمله دوشکا ، موشکهاي کوبرا و خمپاره انداز که در اين محله پنهان کرده بودند ، تحويل دادند.

همچنين نيروهاي ارتش در پايان اين عمليات دستگاه هاي مخابراتي بي سيم و با سيم، دستگاه هاي رايانه، انواع دوربين هاي مدار  بسته و تصويربرادري حرفه اي و همچنين لباس نظامي و مقاديري گذرنامه هاي مسروقه سوري و از اتباع خارجي شناسايي و ضبط کردند.

به گزارش اين روزنامه، مقامات استانداري دمشق با بسيج کردن همه امکان خود براي بازسازي و ارائه خدمات به اهالي محله الميدان که به تازگي پاکسازي شده ، اعلام کردند که در پنج روز آينده زندگي عادي دوباره به اين محله شهير دمشقي بازخواهد گشت.

برخي اهالي محله الميدان که در حال بازگشت به خانه هايشان بودند ، در مصاحبه با تلويزيون سوريه تاکيد کردند که افراد مسلح آنها را با تهديد از منازلشان بيرون ؛ کارت هاي شناسايي و گذرنامه هاي آنان را سرقت کردند.
آنان همچنين فاش ساختند که  تروريستها مغازه هاي تجاري را غارت و شماري از آنها را تخريب کردند و به آتش کشيدند.
برچسب ها: دمشق ، تروریست ، ناآرامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار