جودوکار ایران، آرش میراسماعیلی پرچمدار کاروان ایران در بیست و هشتمین بازیهای المپیک 2004 آتن بود.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، 201 کشور شرکت کننده در بازیهای المپیک 2004 آتن، حدود 10635 ورزشکار خود را به این دوره اعزام کردند که 6396 نفر ورزشکاران مرد و 4339 نفر ورزشکاران زن بودند.

همچنین ورزشکاران این دوره از بازیها مانند دوره ی قبل در 28 رشته ورزشی به رقابت پرداختند.

از جمله این رشته ها: سافتبال، تیرو کمان، هندبال، والیبال، دو و میدانی، بسکتبال، مشت زنی، قایقرانی، کانوئینگ،‌ دوچرخه سواری، سوارکاری، شمشیربازی، فوتبال، ژیمناستیک، هاکی، پنجگانه مدرن، قایقرانی پارویی، تیراندازی، شنا، وزنه برداری، کشتی، قایقرانی بادبانی، بدمینتون، جودو، تنیس، تنیس روی میز و بیس بال بود.

کشور ایران نیز 38 ورزشکار خود را به این بازیها اعزام کرد که 7 نفر در کشتی آزاد، 6 نفر در کشتی فرنگی، 1 نفر در تنیس روی میز، 1 نفر در رشته شنا، 2 نفر در دو ومیدانی، 2 نفر در رشته تکواندو، 5 نفر در وزنه برداری، 1 نفر در تیراندازی،‌ 4 نفر در دوچرخه سواری، 1 نفر در مشت زنی و 7 نفر در جودو.

در رشته وزنه برداری حسین رضازاده مانند دوره ی قبل موفق به کسب مدال طلا شد.

در رشته تکواندو نیز هادی ساعی که در دوره قبل موفق به کسب مدال برنز شده بود در این دوره از بازیهای المپیک 2004 آتن مدال طلای وزن 68-58 کیلوگرم را از آن خود ساخت.

یوسف کرمی نیز در همان رشته مدال برنز را گرفت در کشتی آزاد مدال نقره از آن مسعود مصطفی جوکار شد وی در وزن منفی 60 کیلوگرم شرکت کرده بود.

علیرضاحیدری نیز در وزن منفی 96کیلوگرم برنز را کسب کرد.

وعلیرضارضایی که او هم در کشتی آزاد در وزن مثبت 120 کیلوگرم توانست مدال نقره این وزن را بدست آورد. کشور ایران با 38 ورزشکار توانست 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز کسب کند و در رده بیست و نهم جدول بازی های المپیک 2004 آتن قرار گیرد.

لازم به ذکر است که در این دوره کشور ایران روی مدال آرش میراسماعیلی جودوخوب کشورمان حساب کرده و مطمئن بود که وی صددرصد مقام خواهد آورد اما قرعه کشی بازیها، میراسماعیلی با حریف اسرائیلی باید به رقابت می پرداختند که وی از این بازی انصراف و در میدان مسابقه حاضر نشد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.