ماه رمضان امسال در لندن با برگزاری مسابقات المپیک در این شهر مصادف شده است.از این رو به نظر می رسد در ساعات پایانی روز هنگامی که مسلمانان می خواهند به مسجد وایت کپل در شرق لندن بروند با مشکلات ترافیکی شدیدی مواجه شوند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،   انتظار می رود، مسجد "وایت کپل" که در مسیر اصلی پارک المپیک در استراتفورد قرار دارد برای مراسم نماز و دعای بعد افطار به حداکثر ظرفیت خود یعنی 5 هزار نفر نیز برسد.
 
 

"ابدال اولاه" از مقامات سیاسی منطقه در گفت و گو با "ان. بی . سی" می گوید: « اگرچه بیشترین شلوغی مورد نظر در مسیرها و سیستم حمل و نقل زیر زمینی به نماز عصر و مغرب مربوط است و در این زمان با وجود اینکه تنها تعداد معدودی مسابقه برگزار می شود، اما بسیاری از مردم پس از پایان مسابقات در پارک المپیک به این امید می مانند که در ساعات پایانی شب با ترافیک کمتری برخورد کنند، اما با ترافیک و ازدحام بیشتری مواجه خواهند شد که این موضوع از مشکلات بزرگ در این زمینه است.

محوطه اطراف مرکز بازی ها میزبان بیش از 250 هزار مسلمان و حدود 100 مسجد است. در لندن، منطقه تاور هملتس بزرگ ترین جامعه بنگلادشی و سومالیایی را در خود جای داده و بیشترین جمعیت مسلمان را از هر منطقه دیگری در بریتانیا داراست.اسلام دین غالب منطقه و بسیاری از محل های همسایه می باشد.

مسابقات تابستانی المپیک از مسابقات المپیک 1980 مسکو تا کنون با ماه رمضان مصادف نشده بود. "مارک ایورز"، مسئول سیستم حمل و نقل بازی های المپیک می گوید که با 20 هزار شرکت کوچک و بزرگ اعم از سازمان های دینی در لندن به منظور آمادگی برای مسافرت های زمان المپیک همکاری داشته اند. به کسبه و دیگر سازمان ها نیز هشدارهای لازم برای درک وضعیت ترافیکی و حمل و نقل لندن در زمان برگزاری مسابقات المپیک کماکان داده خواهد شد.

 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: رمضان ، لندن ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
عكس قشنگي است
آخرین اخبار