به دنبال فشارهای اخیر از سوی اماکن در جداسازی دختران و پسران در سینماهای اردبیل دو سینمای فعال شهر اردبیل در آستانه تعطیلی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل معاون امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با تایید این خبر گفت: در روزهای گذشته شاهد برخی ابلاغ‌ها و صدور بخشنامه‌هایی از سوی نیروی انتظامی برای سینماداران بودیم و آنها در یک کار غیر‌واقعی اقدام به تفکیک دختران و پسران ورودی به سینماها کنند که به نظر می‌رسد چنین چیزی امکان‌پذیر نباشد.

حمد‌الله اسکندری افزود: ‌این فشارها و تهدید‌ها در روزهای گذشته برای دو سینمای فعال شهر اردبیل سنگین و گران بوده است که سینماداران اعلام کرده‌اند در صورت ادامه این روند سینماها را تعطیل کرده و از اکران فیلم خودداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این اوضاع و شرایط نامناسب در‌آمدی برای سینماها، ایجاد چنین محدودیت‌هایی آن هم به شکل غیر‌عملی می‌تواند ضربه‌ای مهلک بر صنعت سینمای استان اردبیل وارد کند، گفت: سینماداران با چه مدرکی می‌توانند در ورودی‌های خود بازرسی قرار دهند تا از دختران و پسران شناسنامه خواسته و یا کارت هویت طلب کنند در حالی که نیروی انتظامی از انجام چنین کاری در دیگر اماکن عمومی عاجز است.

معاون امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه ایجاد چنین محدودیت‌های نامناسب می‌تواند تبعات مختلف اجتماعی نیز به دنبال داشته باشد، افزود:‌ در این زمینه به جای بگیر و ببند‌های پلیسی باید فرهنگ‌سازی از خانواده‌ها آغاز شود تا با تربیت صحیح و شایسته فرزندان خود اجازه بروز و ظهور آسیب‌های احتمالی را ندهند./س 

برچسب ها: اردبیل ، تعطیلی ، سینماها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.