سید بندی رقابت های تکواندو المپیک 2012 نشان می دهد نفرات بدون رنکینگ ایران راه دشوارتری پیش رو دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: براساس سیدبندی رقابت های تکواندو بازی های المپیک 2012 لندن وضعیت تکواندوکاران کشورمان در این مسابقات مشخص شد.

مسابقات تکواندو المپیک براساس رنکینگ تکواندوکاران قرعه کشی می شود و هشت نفر اول هر وزن به عنوان سرگروه انتخاب شده و هشت نفر بعدی هم با قرعه کشی به صورت تصادفی در جدول قرار می گیرند.

رقابت های تکواندو المپیک در چهار وزن المپیکی مردان و زنان برگزار می شود و هر کشور می تواند دو نماینده در بخش مردان و دونماینده در بخش بانوان داشته باشد که از کشورمان نیز محمد باقری معتمد در وزن دوم المپیکی، یوسف کرمی در وزن سوم المپیکی و سوسن حاجی پور در وزن سوم المپیکی بانوان شرکت دارند.

در این سید بندی تنها محمدباقری معتمد که در وزن اختصاصی اش قرار دارد دارای رنکینگ است و یوسف کرمی و سوسن حاجی پور بدون رنکینگ در جدول قرعه کشی می شوند.

براساس توافق انجام شده نمایندگان شهر میزبان المپیک نیز در رده چهارم رنکینگ جهانی قرار دارند.

در مجموع 128 تکواندوکار در هشت وزن المپیکی مردان وزنان بازی های المپیک حضور دارند که در هر وزن 16 تکواندوکار شرکت دارد.

سیدبندی مسابقات برای آنکه هشت نفر اول رنکینگ جهاغنی در دور اول با یکدیگر برخورد نکنند و برای جذاب تر شدن مسابقات انجام می شود.

در وزن منهای 68 کیلوگرم یعنی وزن محمدباقری معتمد که در رده دوم جهانی قرار دارد، (سروت تازه گل) از ترکیه، (محمد ابولبیده) از اردن، (مارتین استامپر) از انگلیس، (پتر لوپز) از پرو، (دیه گو سیلوا) از برزیل، (روح الله نیکپا) از افغانستان و (لوگان کمبل) از نیوزلند نفرات اول تا هشتم در رنکینگ اول تا هشتم جهاني در نظر گرفته شده اند كه سرگروه مي شوند سپس هشت نفر بعدي بدون رنكينگ يعني نمايندگان كشورهاي آفريقاي مركزي ، مكزيك ،نيجريه ،لهستان ، صربستان ، اوكراين، آمريكا و ازبكستان قرعه كشي مي شوند.

احتمال برخورد باقري معتمد با هفت نفر ديگر رنكينگ در دور اول وجود ندارد.

مهمترين رقيبان معتمد از كشورهاي تركيه ،انگليس ، پرو ،افغانستان و مكزيك هستند .

در  وزن منهاي 80 كيلوگرم يعني وزن يوسف كرمي كاپيتان تيم ملي كشورمان در المپيك ، (رامين عزيز اف) از آذربايجان ، (عيسي چرنوبي ) از مراكش، (احمد عبدالرحمان ) از مصر ، (محمد لوتالو ) از انگليس ، (نيكلاس گارسيا ) از اسپانيا ، (سباستين  ميچاد) از كانادا، (سباستين كرسيماينچ از آرژانتين و (مائورو سارپينتو) از ايتاليا به عنوان نفرات اول تا هشتم سيدبندي براساس رنكينگ جهاني در نظر گرفته شده اند.

يوسف كرمي از ايران همراه با نمايندگاني از افغانستان، ارمنستان، قرقيزستان، هلند، نيوزلند، تاجيكستان و آمريكا در رده دوم سيد بندي قرار دارند.

مهمترين حريفان  كرمي از كشورهاي آذربايجان ،انگليس ،اسپانيا ، آرژانتين ، ايتاليا و آمريكا هستند .

در اين وزن يوسف كرمي دارنده نشان برنز المپيك 2004 آتن مئورو سارپنتيو از ايتاليا دارنده نشان نقره المپي 2008 پكن ف احمد نثار بهاوي از افغانستان دارنده نشان برنز المپيك 2008 پكن و (استيون لوپز) از آمريكا دارنده نشان هاي طلا و المپيك 2000 سيدني و برنز المپيك 2008 پكن حضور دارند.

در وزن منهاي 67 كيلوگرم بانوان يعني وزن سوسن حاجي پور در بازي هاي المپيك ، (اسهاوي ) ازمصر ، (كارين سرچيره) از كانادا، (وانگ كاينگونگ ) از كره جنوبي ، (سارا استيونسون ) از انگليس ، (نورتاتار) از تركيه، (هلنا فرام ) از آلمان ، (گولانا فيس ) از قزاقزستان و (كارمن مارتن ) از استراليا در سيدبندي به عنوان نفرات اول تا هشتم رنكينگ قرار گرفته اند.

نمايندگان ايران، آذربايجان ، گرانادا ، اسلووني ، سوئد، آمريكا ، ويتنام و ساحل عاج در رده دوم سيدبندي قرار دارند.

قرعه كشي و وزن كشي مسابقات تكواندو المپيك 15 مرداد و رقابت ها از 17 تا 20 مرداد در سالن اكسل لندن برگزار مي شود./مح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار