شعر آیینی دامنه وسیعی برای اثر گذاری در اذهان عمومی دارد و یك شاعر با استفاده از معارف بلند اسلامی و توحیدی در قرآن و نهج البلاغه، روح و جان مخاطب خود را از زلال معرفت سیراب می كند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی نخستین كنگره شعر آیینی شفق، به دنبال تاكیدات  مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران آیینی كه فرمودند: « ضرورت نظریه پردازی در خصوص شعر آیینی بیش از پیش احساس می شود. » حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بر آن شد تا به منظور شناسایی و جذب شاعران جوان و هم اندیشی پیشكسوتان حوزه شعر آیینی، نخستین كنگره شعر آیینی « شفق » را آذرماه امسال برگزار كند.
در نخستین كنگره شعر آیینی شفق كه به همت حوزه هنری، آذر ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد، آثار ارائه شده در دو  بخش شعر و پژوهش مورد ارزیابی قرار می گیرد.
بر این اساس علاقمندان ، شاعران و پژوهشگران حوزه ادبیات آیینی تا پایان مهر ماه فرصت دارند آثار خود را در دو بخش شعر و پژوهش به دبیرخانه مركزی جشنواره های حوزه هنری ارسال كنند.
گفتنی است، محورهای موضوعی بخش شعر این كنگره عبارتند از شعر نبوی، شعر علوی و غدیر، شعر فاطمی، شعر عاشورایی، شعر رضوی، شعر مهدوی و انتظار، شعر كودك با مضامین آئینی و شعر امامان معصوم. همچنین در بخش پژوهش و تحقیق نیز علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را  با دو موضوع شعر و ادب آئینی ، و جایگاه ادبی زنده یاد آیت‌الله محمد حسین بهجتی شفق به دبیرخانه مركزی جشنواره های حوزه هنری ارسال كنند.
علاقمندان به منظور شركت در این جشنواره و كسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 2- 84172201 تماس گرفته و همچنین پیرامون شرایط ارسال اثر و دریافت فرم مربوط به شركت در این دوره از جشنواره به سایت امور محافل و جشنواره های حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به نشانی  www.artfest.ir  مراجعه كنند.
شایان ذكر است، زمان برگزاری نخستین كنگره شعر آیینی شفق روزهای 20 و 21 آذرماه سال جاری است./م
برچسب ها: شاعران ، گردهمایی ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار