معاون امور عمراني استاندار آذربایجان شرقی خواستار افزوده شدن تبصره اي به قوانين حمل و نقل اتوبوس هاي برون شهری در داخل شهر مبني بر استثناي اتوبوس هاي جهانگردي گردشگران خارجي شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمد اشرف نيا امروز در اولین جلسه ستاد جذب گردشگر خارجي به استان، افزود: بحث تردد راحت گردشگران خارجي در شهرهاي استان برای بازدید از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری مساله اي است كه بايد بحث تعامل، همفكري و مقتضيات زمان و مكان جامعه در آن مدنظر قرار داده شود.

اشرف نيا خاطرنشان كرد: بايد براي هر امري كه نياز اصلي كشور محسوب مي شود از در فرهنگ سازي و هدايتي وارد شويم و راهكارهاي مناسب را بيابيم.

وي با تاكيد بر اينكه قانون بايد در خدمت رفع مشكلات جامعه و باز كردن گره ها باشد، گفت: اگر بحث تردد وسائط نقليه گردشگران خارجي نيازمند مصوبه قانوني مجلس هم باشد، اصلاح اين قوانين را در راستاي تسهيل ورود گردشگر به استان به مجلس پيشنهاد خواهيم داد و در این موضوع قطعا از حمایت کامل نمایندگان محترم مجلس نیز بهره مند خواهیم بود .

معاون عمراني استاندار اظهار کرد:سياست كلي نظام اكنون حركت در مسير جذب گردشگر خارجي است و اگر بخواهيم از ورود اين گردشگران بهره برداري فرهنگي كرده و قضاوت هاي جهاني را نسبت به كشورمان بهبود دهيم بايد تمامي موانع را برطرف كنيم.

اشرف نيا تاكيد كرد: آذربايجان شرقي به دليل اينكه از چند نقطه حساس گردشگر خارجي بسياري مي پذيرد بايد نسبت به ايجاد فضاي مثبت براي اين گردشگران دقت ويژه داشته باشد.

وي با اشاره به اينكه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان به عنوان اصلي ترين متولي گردشگري توانسته طي اين سالها عملكرد خوبي از خود نشان دهد، يادآور شد: بالا بودن آمار جذب گردشگر خارجي به آذربايجان شرقي نشان از مساعد بودن بسترها در اين استان دارد، اما براي افزايش اين گردشگران و رسیدن به تعهدات استان تلاش و همكاري سازمان ها نيز بايد بيش از پيش شود.

اشرف نيا تصريح كرد: رفتارهاي عمومي، تاسيسات و برخوردهاي متوليان با گردشگران خارجي بايد به گونه اي باشد كه هر فردي كه واد اين استان مي شود از نحوه راهنمايي و هدايت اصولي لذت برده و معرف و مبلغي براي ساير هموطنان خود براي سفر به ايران و آذربايجان شرقي باشد.

گفتني است، اولین جلسه ستاد جذب گردشگر خارجي با رياست معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي، به دبيري رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان و حضور مسئوان تمامي دستگاه هاي ذيربط برگزار شده و در آن به بررسي مشكلات و پيشنهادات پيش روي حوزه گردشگري و اتخاذ مصوبات مورد نياز براي رفع موانع پرداخته شد./س

برچسب ها: تردد ، اتوبوس ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.