نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي گفت: در صورتي‌ كه اقدام موثري براي نجات درياچه اروميه صورت نگيرد مجلس به اهرم سوال و استيضاح براي حل اين بحران متوسل خواهد شد.

نادر قاضي‌پور نماينده مردم اروميه درمجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به دستور مجدد رئيس جمهور براي انتقال آب ارس به درياچه اروميه گفت: اين طرح بهترين طرح عملياتي براي احياي درياچه اروميه است چرا كه مطالعات انجام گرفته در اين خصوص بسيار مطلوب و برآورد هزينه آن ناچيز است.

وي در ادامه افزود: رئيس جمهور در اين خصوص دستور صريح صادر كرده و با توجه به اينكه براي اين موضوع در قانون بودجه، اعتبار تخصيص داده شده وزارت نيرو بايد سريعا در اين خصوص اقدام كند.

عضو كميسيون صنايع مجلس همچنين تصريح كرد: انتظار ما اين است كه دولت به انتقال آب از رودخانه ارس به درياچه اروميه سرعت بخشيده و از نابودي اين درياچه پيشگيري كند چرا كه تاكنون تصميمات بسياري براي نجات درياچه اروميه اتخاذ شده اما اين تصميمات يا رنگ اجرا به خود نگرفته و يا به نتيجه نهايي نرسيده است.

نماينده مردم اروميه در مجلس با اشاره به قول مساعد وزير نيرو براي ارائه اين طرح به پيمانكار براي اجرا افزود: براين اساس مقرر شده آب رودخانه ارس از طريق خوي و سلماس در مسيري به طول 117 كيلومتر به درياچه اروميه منتقل شده و فرآيند احياي اين درياچه عملي شود.

قاضي‌پور با اشاره به تشكيل فراكسيون حمايت از درياچه اروميه در مجلس گفت: با وجود تأكيدات مكرر و دستورات چندباره رئيس جمهور براي حل بحران مذكور چنانچه اقدام موثري در اين زمينه صورت نگيرد، مجلس از اهرم سوال و استيضاح براي حل اين مسئله ملي استفاده خواهد كرد.

انتهاي پيام/س3
برچسب ها: ارومیه ، استیضاح ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار