معاون گردشگري کشور در ديدار با سفير مالزي در ايران پيشنهاد کرد به منظور جذب گردشگر، تبليغات گردشگري ايران و مالزي به طور مشترک در بازارهاي هدف انجام شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، «منوچهر جهانيان» در ديدار با «محمد صديق گاني» با بيان اين مطلب افزود: با توجه به برنامه‌ريزي ايران و مالزي براي توسعه و تعاملات گردشگري، اجراي برنامه‌هاي مشترک از جمله برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي و دوره‌هاي تخصصي براي فعالان گردشگري در بخش خصوصي و دانشگاهيان علاقه‌مند و اجراي تبليغات و بازاريابي مشترک در کشورهاي ثالث و بازار هدف ايران و مالزي به عنوان دو عضو موثر سازمان همکاري‌هاي اسلامي موثر خواهد بود.

وي برگزاري شب‌ها و هفته‌هاي فرهنگي در دو کشور را از ديگر موارد همکاري‌هاي مشترک ايران و مالزي خواند و بيان کرد: ما اميدواريم نشست‌ها و جلسات مشترک ايران و مالزي در طول سال و در حوزه‌هاي مختلف برگزار شود و به‌خصوص فعاليت‌ انجمن‌هاي دوستي در اين زمينه افزايش يابد.

اين مقام مسوول درباره تشکيل کميته فني مشترک ايران و مالزي نيز گفت: تاکنون 2 بار در سال‌هاي 1385 و 1390 اين کميته در تهران تشکيل شده و امسال نيز اين کميته در مالزي تشکيل خواهد شد.

وي توسعه گردشگري مذهبي و حلال را که مورد علاقه دو کشور است مورد تاکيد قرار داد و گفت: ما درصدديم سفرهاي گردشگري مذهبي عمره پلاس(سفر ترکيبي به حج عمره و ايران) براي حجاج مالزيايي هر چه زودتر آغاز شود و اين زائران در مسير رفت و برگشت خود به خانه خدا از شهرهاي گردشگري و مذهبي ايران نيز بازديد کنند.

جهانيان در بخشي ديگر از گفت‌و‌گوي خود با سفير مالزي اظهار داشت: اميدواريم به‌زودي نمايشگاه‌ جاذبه‏هاي گردشگري ايران و مالزي نيز در دو کشور برگزار و مشکلات توسعه اين روابط برطرف شود، چون تعامل بسيار خوبي بين سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري و وزارت امور خارجه ايران وجود دارد و اين وزارتخانه تسهيلات کامل را براي گردشگران خارجي فراهم مي‌کند.

معاون گردشگري کشور با اشاره به توانمندي، مهارت و تخصص پزشکان ايراني، از آمادگي ايران براي جذب گردشگران سلامت با کمترين هزينه خبر داد و گفت: اميدواريم بتوانيم اين ظرفيت ايران را نيز در اختيار گردشگران سلامت مالزي قرار دهيم.

وي با اشاره به راه‌اندازي راديو و تلويزيون گردشگري در ايران يادآور شد: با راه‌اندازي اين رسانه‌ها در کنار حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي و برگزاري تورهاي آشناسازي، به‌زودي خلأهاي حوزه تبليغات و بازاريابي ايران نيز پر مي‌شود.

اين مقام مسوول از آمادگي ايران براي پذيرش تور رسانه‌اي خبرنگاران مالزي خبر داد و گفت: ما آماده‌ايم به صورت رسمي از طرف رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري وزير گردشگري مالزي را براي سفر به ايران و اجرايي‌تر شدن برنامه‌هاي دو کشور دعوت کنيم.

وي يادآور شد: با توجه به علاقه مالزي براي برگزاري هفته فرهنگي در ايران، آمادگي داريم اين هفته فرهنگي را هر زماني که شما مايل باشيد در مجموعه فرهنگي نياوران برگزار کنيم و ما نيز متقابلا هفته فرهنگي و نمايشگاه صنايع دستي جمهوري اسلامي ايران را در مالزي برگزار خواهيم کرد.

اين مقام مسوول، ظرفيت‌هاي گردشگري ايران را بي‌نظير خواند و بيان کرد: همان‌طور که جناب‌عالي آگاهي کامل داريد، ايران داراي ظرفيت‌هاي گردشگري بي‌نظيري است، بر همين اساس امسال سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري براي جذب 7 و نيم ميليون گردشگر خارجي از کشورهاي مختلف برنامه‌ريزي دارد و قطعا مالزي نيز به عنوان يکي از بازارهاي هدف ايران مد نظر است.

جهانيان با اشاره به تعامل و تفاهم تورگردانان ايران و مالزي ادامه داد: چندي پيش يک گروه 27‌نفره از تورگردانان بزرگ مالزي که عمده‌ترين تورهاي گردشگري اين کشور را برگزار مي‌کنند، به ايران سفر کردند و از جاذبه‌هاي استان‌هاي تهران، شيراز و خراسان رضوي بازديد کردند.

وي افزود: خوشبختانه اين گروه در سفر به ايران در زمينه تبادل گردشگر تفاهم‌نامه خوبي با تورگردان‌هاي ايران منعقد کرد و بستر سفرهاي مشترک و ترکيبي ايجاد شد.

معاون گردشگري کشور ابراز اميدواري کرد که امسال‏ همکاري‌هاي گردشگري ايران و مالزي در بخش‌هاي مختلف به‌خصوص گردشگري مذهبي افزايش شايان توجهي داشته باشد./ي2

برچسب ها: گردشگری ، سفیر ، مالزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار