امام جمعه قم در جلسه‌ مسئولان ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر گفت: تخفیف و سبک شمردن امر به معروف و نهی از منکر به خاطر اجرا نشدن صحیح آن درست نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در جلسه‌ مسئولان ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر که به حضور فرمانده انتظامی استان، معاونان وی و روسای کلانتری‌ها برگزار شد اظهار داشت: در مورد فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر دو کار نظری و اجرایی باید انجام شود که در بخش نظری با توجه به آیات و روایات زیادی که پیرامون این دو واجب الهی وارد شده، مسئله مخاطب شناسی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه مخاطبان خطاب‌های الهی متفاوت هستند، اظهار داشت: در بحث تذکر لسانی از افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند چیزی خواسته شده که با رعایت آن، زمینه درگیری به وجود نمی‌آید چون در این مسئله از آمر به معروف جز یک جمله کوتاه، انتظار دیگری نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمين سعیدی به تشریح الزامات امر به معروف و نهی از منکر حکومتی پرداخت و افزود: در امر به معروف حکومتی، مسئله احتمال تاثیرگذاری - که در تذکر لسانی مورد تاکید است - مطرح نیست، چراکه نیروهای حکومتی باید در برخی موارد ورود پیدا کنند تا تاثیر داشته باشند.

امام جمعه قم باتقدیر از عملکرد نیروی انتظامی گفت: به برکت حضور شما و اعمال قانون، تباهی زیادی از بین رفته و امیدواریم در مسیری که نظام جمهوری اسلامی به شما ماموریت داده از همدیگر سبقت بگیرید تا اندوخته‌ای برای خود در دنیا و آخرت فراهم کنید./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.