مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: قرآن کریم کتاب هدایت جوامع بشری است و نباید مهجور بماند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج حجت‌الا‌سلام سید علی‌صالح موسوی اعظم در نشست شورای قرآنی کهگیلویه وبویر احمد در یاسوج، افزود: کم توجهی که در گذ شته به تقویت علوم قرآنی شده باعث مهجور ماندن آن در جامعه دینی و اسلامی شده است.
 وی اظهار داشت: اگر نگاهی به اعتبارات  ورزشی بشود و با بودجه علوم و معارف قرآنی مقایسه گردد حقیقتا جای تاسف دارد و آن هم در مملکتی که همه چیزش قرآن است.
 امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: ورزش کاری فرهنگی است و هم در جای خود اهمیت بسزایی برای سلامتی جسم و روان جامعه دارد، اما کم توجهی به امور قرآنی و مهجور ماندن آن سزاوار نیست.
 وی با بیان اینکه قرآن بر همه چیز مقدم است و بی اعتنا بودن به آن باعث بروز معضلات، مشکلات و نا امنی‌ها در همه زمینه‌ها و عرصه‌های مختلف خواهد شد، افزود: هرچند در دولت نهم و دهم به این مسئله توجهی شده اما جامعه قرآنی و دینی ما انتظارشان بسیار بالاتر از این است .
 موسوی اعظم، تاسیس و توسعه دانشکده‌های علوم قرآنی در مرکز استان و موسسات، کانون و مراکز قرآنی در شهرها و بخش‌ها و روستاها را امری لازم و بسیار ضروری دانست و بیان کرد: باید تلاش کنیم به موازات توسعه عمرانی در همه بخش‌ها، توسعه فرهنگی و علوم قرآنی انجام پذیرد و حتی سرعت و شتاب آن بیشتر از دیگر بخش‌ها باشد.
وی با بیان اینکه، معرفی و شناخت دین مبین اسلام در دنیا و در بین جوانان کشور با معرفت قرآن امکان پذیر است، افزود: بی‌اعتنایی به دین و احکام آن دلیل ناشناخته بودن دین است و در خصوص نماز و معارف قرآن به نسل جوان باید بیشتر توجه شود.
  وی، شهوت و غفلت را دو عامل مهم دور شدن از دین و احکام آن دانست و افزود: راه مبارزه با شهوت، ازدواج و غفلت، نماز است و مسئولین باید به این دو توجه جدی داشته باشند./س
برچسب ها: یاسوج ، قران ، مهجور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.