"انقلاب روزه داران عليه ظالمان" شعار اين روزهاي مردم بحرين براي سرنگوني رژيم آل خليفه است، شعاري كه با شهادت بسياري از شيعيان بحرين به زودي محقق شده و انقلاب بحرين مسير پيروزي را طي خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، مناطق مختلف بحرين از جمله شهرهاي منامه، محرق، عرادوالحد، اين روزها شاهد برپايي تظاهرات گسترده مردمي است تظاهراتي که معترضان آن فقط خواهان سرنگوني رژيم آل خليفه هستند و تاکيد دارند که اصلاحات سعودي اين رژيم جنايتکار هيچگونه تاثيري در خواسته آنها ندارد.

* سرکوب تظاهرات مردمي

براساس اين گزارش؛ موج تظاهرات مردمي با سرکوب شديد نظاميان آل خليفه و آل سعود همراه است و نيروهاي اين رژيم که نظاميان آل سعود و مزدوران ساير کشورها به آنها کمک مي‌کنند با استفاده از گازهاي اشک آور سمي و گلوله‌هاي ساچمه‌اي تظاهر کنندگان را مورد هدف قرار مي‌دهند.

* سفر پادشاه بحرين به فرانسه

به گزارش روزنامه فرانسوي فيگارو "فرنسوا اولاند" رئيس جمهور فرانسه روز دوشنبه ميزبان حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين در کاخ اليزه بود كه اين ديدار در سکوت کامل خبري صورت گرفت.

اما سفر پادشاه بحرين به فرانسه در حالي صورت مي‌گيرد که وي متهم به سرکوب خونين تظاهر کنندگان در اين کشور است. براساس اعلام سازمان عضو بين الملل، از زمان آغاز اعتراضات مردمي در بحرين حدود 60 نفر در اين کشور کشته شده‌اند که در ميان آنها دو تبعه خارجي هم مشاهده مي‌شود.

سازمان عفو بين الملل با صدور بيانيه‌اي از مقامات رژيم آل خليفه خواست تا هرچه سريعتر تمام زندانيان عقيدتي بحرين را آزاد کند. اين در حالي است که دادگاهي در بحرين هفته آينده پرونده 9 نفر از پزشکان بحريني که در اعتراض‌هاي ضد دولتي در اين کشور شرکت کرده بودند و به مداواي معترضان مجروح پرداخته بودند را برگزار مي‌کند.


                                * بحرين در آستانه پيروزي

گفتني است؛ با گذشت 17 ماه از آغاز تظاهرات مردمي هر روز بر تعداد تظاهر کنندگان بحريني اعم از شيعه و سني افزوده مي‌شود.

*گزارش//عليرضا كرمي

انتهاي پيام/پ3
برچسب ها: بحرین ، انقلاب ، پیروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار