عضو هيئت رئيسه مجلس ضمن استقبال از اعلام آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي مذاكره با معارضان سوري گفت: اعلام آمادگي ايران براي ميانجگري در حل معضلات سوريه ابتكار خوبي است كه مي‌تواند در حل تنشهاي اين كشور راهگشا باشد.

عبدالرضا مصري نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران درباره اعلام آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي مذاكره با معارضان سوري گفت: موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال دولت سوريه رفع مشكلات و تشنجات و همچنين اختيار دادن به مسئولين كشور سوريه است كه مسائل را مستقلا رفع و رجوع كنند.

وي در ادامه افزود: قاعدتا در برخي از مناقشات طرفين به جايي مي رسند كه ديگر نمي توانند مستقيما گفتگو كنند لذا كشور ثالثي بايد اين فضا را آماده كند تا طرفين مناقشه به جاي درگيري، مشكلات را با گفتگو بررسي و راهكار مناسب را پيدا كنند.

عضو هيئت رئيسه مجلس با اشاره به اينكه اعلام آمادگي ايران براي ميانجگري در حل بحران سوريه ابتكار خوبي است، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران ظرفيت و پتانسيل لازم را در جهت حل مشكلات منطقه دارد و چنانچه  اين نشست مشترك با معارضان سوريه برگزار شود قطعا  قتل و غارت هايي كه نسبت به مردم اين كشور صورت مي گيرد كاهش پيدا خواهد كرد و از طرفي نيز دخالت كشورهاي غربي در سوريه كمرنگ خواهد شد.

مصري در ادامه به طرح كوفي عنان براي حل بحران سوريه اشاره كرد و گفت: مسئوليني كه از جانب سازمان ملل يا ساير نهادهاي بين المللي انتخاب مي شوند ممكن است به شخصه نظرات خوبي داشته باشد اما از‌ آنجايي كه اين افراد فقط بررسي كننده اوضاع هستند و تصميم نهايي را قدرت هاي بزرگ با اتكا به دستيابي به اهداف خود مي گيرند معمولا نتيجه بخش نخواهد بود.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس در ادامه تصريح كرد: كوفي عنان نظرات مثبتي نسبت به حل معضلات سوريه داشت و كشور سوريه نيز با ديدگاه هاي وي مثبت برخورد كرد ولي نتيجه آن شد كه غربي ها از اين فرصت گفتگوها استفاده كردند و مجددا محموله هاي سنگيني از تسليحات را براي معارضين اين كشور ارسال كردند كه متأسفانه منجر به قتل‌عام هاي بيشتري شد.

عضو هيئت رئيسه مجلس درئخاتمه خاطر نشان كرد: تا زماني كه گفتگوها و ارائه راهكارها از سوي سازمان هاي بين المللي صرف گفتگو و ژست گرفتن است و اختيار و هدف دست ديگران است بعيد به نظر مي رسد طرح كوفي عنان نتيجه بخش باشد.
انتهاي پيام/س3
برچسب ها: سوریه ، مذاکره ، ایران ، مصری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار