فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: معتقدم که مشارکت در دوم انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دور اول تا حدودی افزایش پیدا می‌کند.

علیرضا خامسیان فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گفت: معتقدم که مشارکت در دوم انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دور اول تا حدودی افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: به طور طبیعی اگر مردم در یک نظام سیاسی در مسائل مهمی همچون انتخابات ورود جدی پیدا نکنند، نظام در ادامه فعالیتهای خود و در جنبه های مختلف با چالش روبه‌رو می‌شود، چرا که یکی از عناصر تعیین کننده در مشروعیت هر نظامی  مشارکت مردم در مناسبت‌های مهم از جمله انتخابات است.

خامسیان متذکر شد: کشورهایی که در عرصه بین اللملل با چالش مواجه هستند بهترین ویژگی و نقطه قوت آنها پشتوانه مردمی می تواند باشد   لذا کشور ما نیز به دلیل چالش‌هایی که در منطقه و عرصه بین الملل دارد باید مشارکت مردمی را با خود به همراه داشته باشد. 

فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: بخشی از دلیل مشارکت کم مردم در انتخابات های گذشته به دلیل نوع حکمرانی است به این معنا که اگر شیوه حکمرانی اصلاح می‌شد در انتخابات هشتم تیر مشارکت قابل قبولی را شاهد بودیم اما متاسفانه حاکمان دیر متوجه پیام حضور کمرنگ مردم در انتخابات شدند .

وی گفت: معتقدم بخشهایی از جامعه که نسبت به انتخابات بی اعتنا بود و این تصور برای آنها شکل گرفته بود که فرقی نمی‌کند چه کسی تصدی دولت را بر عهده بگیرد اولا پیام خود را به حاکمان رساندند ثانیا در این مقطع به این نتیجه رسیدند که بهتر است در دور دوم انتخابات برای جلوگیری از حاکمیت واپسگرایی و نجات ایران حضور پیدا کنند هر چند جریان مقابل گفتمان اصلاحات تمایلی به مشارکت حداکثری مردم ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۴ تير ۱۴۰۳
جدی میفرمائید آقای نوستراداموس؟!
آخرین اخبار