ارتش مصر در تهديدي غير مستقيم عليه رئيس جمهور اين کشور، اعلام کرد در صورتي که مردم از ما بخواهند که براي به خطر نيفتادن دولت مدني در کشور وارد عمل شويم کوتاهي نمي کنيم.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المحيط ؛ يک منبع وابسته به شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر در اين باره گفت: « اين شورا از تلاش براي حفاظت از دولت مدني در کشور فروگذار نمي کند و حتي پس از آنکه قدرت را به طور کلي واگذار کرده است در صيانت از قانون اساسي کوتاه نخواهد آمد».

اين منبع در گفتگو با روزنامه الوطن مصر نيز افزود :‌« اگر يک گروه خاص تلاش کند سياست و انديشه خود را بر جامعه تحميل کند و از اين طريق دولت مدني در کشور را به مخاطره بيندازد در اين صورت به درخواست مردم براي مداخله پاسخ مثبت مي دهيم».

طنطاوي رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر بارها و بارها و حتي قبل از مشخص شدن پيروز انتخابات رياست جمهوري در اين باره هشدار داده بود و هشدارهايش نيز با استقبال ديگر اعضاي شوراي نظامي مواجه شد در نتيجه نيروهاي مسلح اجازه نمي دهند هويت و ساختار سياسي کشور عوض شود.

بر اساس اين گزارش، « شوراي عالي نظامي نمي خواهد قيم مردم باشد در نتيجه در صورتي در برخي امور دخالت مي کند که مردم بخواهند».

برچسب ها: مصر ، ارتش ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار