سفر هوایی کودکی یازده ساله بدون گذرنامه، بلیط و کارت پرواز از فرودگاه منچستر انگلیس به رم در ایتالیا امنیت مسابقات المپیک را به چالش کشید.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در حالی که همه نگاه ها به پیر زن صد ساله عصا به دست دوخته شده که برای حمل مشعل المپیک حاضر شده عصایش را کنار بگزارد یک کودک 11 ساله توانست بدون گذرنامه و بلیط با پرواز منچستر به رم برود و باعث به دردسر افتادن نیروهای امنیتی شود.
 
این اقدام در آستانه برگزاری مسابقات المپیک لندن مقامات مسئول انگلیس را به شدت تحت فشار قرار داده است و هم اکنون تحقیقاتی در مورد چگونگی این اقدام در حال انجام است.
جان گرینوی سخنگوی فرودگاه منچستر گفت: تحقیقات ابتدایی مشخص کرده است که این کودک بدون هیچ مدرکی از بخش کنترل مرزی و بخش کنترل بلیط عبور کرده است.
اشتباه مسئولان فرودگاه منچستر اینگونه فاش شد که در میانه پرواز سرنشینان هواپیما از تنها بودن این کودک ابراز نگرانی کردند.
منچستر در شمال انگلیس میزبان بخش هایی از مسابقات المپیک در استادیوم الدترافورد و گردشگران و تماشاچیان المپیکی است.
راسل کرایگ مدیر بخش ارتباطات فرودگاه منچستر، گفت: فرودگاه کارمندان زمینی چهار بخشی را که این کودک توانست بدون مدرک از آنها عبور کند،فعلا تعلیق کرده است.
مسافرانی که از فرودگاه منچستر پرواز می کردند، می گویند این رویداد نشان دهنده ضعف اقدامات و تدابیر امنیتی در نزدیکی برگزاری مسابقات المپیک است.

در این حادثه یک کودک یازده ساله بوده است اما هرکسی دیگر می توانست این اقدام را انجام دهد.
کودک یازده ساله دردسرساز با پرواز برگشت از رم به منچستر بازگردانده شد و به خانواده اش پیوست.
گرینوی سخنگوی فرودگاه منچستر گفت: این فرودگاه تاکنون سطح امنیتی خود را در سطح فرودگاه بین المللی هیثروی لندن قرار نداده است.
فرودگاه های لندن در زمان برگزاری مسابقات المپیک از بیست و هفت جولای تا دوازده آگوست روزهای بسیار شلوغی را تجربه خواهند کرد.
مقامات فرودگاه منچستر هنوز در مورد انگیزه این کودک مطلبی را اطلاع نداده اند.
 
نقش ويژه بکام در مراسم افتتاحيه المپيک‌
 
پيش از اين برخي رسانه‌هاي انگليسي اعلام کرده بودند که برگزارکنندگان المپيک لندن نقش ويژه‌اي براي ديويد بکام در مراسم افتتاحيه در نظر گرفته‌اند. او که تلاش فراواني براي ميزباني کشورش از اين رقابت‌ها داشت، با تاييد ايفاي نقش در مراسم افتتاحيه گفت: «مفتخرم که در افتتاحيه المپيک نقش ويژه‌اي به من محول شده است. من از 7 سال پيش در کسب ميزباني براي لندن حضور داشتم.» بکام که عضو باشگاه لس‌آنجلس گلکسي آمريکاست، اعلام کرد که تلاش مي‌کند تا در زمان برگزاري المپيک در فاصله بين بازي‌هايش در آمريکا به لندن سفر کند: «بين لندن و لس‌آنجلس رفت و آمد خواهم کرد، اما همه تلاشم را مي‌کنم تا در چند رويداد المپيک حضور داشته باشم.» کاپيتان سابق تيم ملي فوتبال انگليس که متولد شهر لندن است، ادامه داد: «من در اين بخش از لندن که المپيک در آن برگزار مي‌شود بزرگ شده‌ام. مشاهده تغييراتي که ايجاد شده برايم هيجان‌انگيز است. المپيک يک لحظه غرورآفرين براي ماست.» بکام اميد زيادي به همراهي تيم فوتبال کشورش در اين رقابت‌ها داشت اما توسط پيرس از ترکيب نهايي تيم بريتانيا خط خورد، او ولي هنوز هم‌‌‌ براي بازگشت به عرصه ملي اميد دارد: «تا زماني‌که بازي مي‌کنم به حضور در تيم ملي علاقه‌مندم. درست است که‌37 ساله هستم، اما هنوز دوست دارم به قهرماني برسم و بهترين بازي‌هاي خود را ارائه کنم تا بتوانم در هر جايي‌که هستم نماينده کشورم باشم.»
 
پير زن صد ساله پيرترين حامل مشعل المپيک شد
 
دیانا گولد (Diana Gould) با صد سال سن ، با حمل مشعل المپیک عنوان مسن ترین حمل کننده مشعل المپیک را از آن خود کرد.
 این پیر زن انگلیسی، مشعل را از شمال لندن در دست داشت تا به بوریس جانسون شهردار لندن برساند.
شهردار لندن با تمجید از این پیرزن صد ساله گفت به نظر من وی کار بسیار بزرگی کرد و حتی در این مدت، با وجود اینکه صد سال سن دارد، از عصای خود نیز استفاده نکرد.
وی واقعا شگفت انگیز است.
گولد نیز در عین حال گفت اگر چه آفتاب کمی گرم و تند بود ولی پیاده روی بسیار خوب بود.
من پیشتر نیز در هندون زندگی می کردم و از این رو خوب می دانم که کجا راه می روم.
 
نشان هاي المپيک لندن در معرض ديد خبرنگاران قرار گرفت
مقامات برگزار کننده مسابقات المپیک لندن نشان های این بازی ها را در معرض دید خبرنگاران قرار دادند.
 برای نخستین بار، نشان های طلا، نقره و برنز مسابقات المپیک لندن در معرض دید خبرنگاران قرار دادند. این مدال‏ها حدود یک ماه پیش وارد لندن شدند و هم اکنون تحت تدابیر شدید امنیتی در برج لندن که محل نگهداری جواهرات سلطنتی هم هست، نگهداری می‏شوند.
وزن یک مدال طلا حدود چهارصد و ده گرم است که فقط شش گرم آن را طلا تشکیل می‎دهد یعنی معادل 1.34 درصد از کل وزن مدال و بقیه از نقره 92.5 درصد و مس تشکیل شده است. افزایش بی سابقه قیمت طلا و نقره در سال‎های اخیر که قیمت این دو فلز را نسبت به المپیک پکن به دو برابر رسانده، موجب شده است که مدال‎های بازی‎های المپیک لندن به گران‌ترین مدال‏های تاریخ المپیک تبدیل شوند.
مدال‌های المپیک لندن با نقشی از نایک، الهه پیروزی در یونان، لوگوی المپیک لندن و تصویری از رودخانه تیمز طراحی شده است.
نشان ‎های سی ‎امین دوره بازی‎های تابستانی المپیک که برای ساخت آنها از هشت تن فلز استفاده شده است، سنگین‎ترین و گران‎ترین مدال‎ها در تاریخ برگزاری این بازی‎ها هستند.
همزمان با آغاز رقابت های المپیک و پارالیمپیک لندن در روز جمعه بیست و هفتم ماه ژوئیه ناقوس ساعت بیگ بن و هزاران ساعت در سراسر انگلیس به مدت سه دقیقه به صدا در خواهند آمد.
 
ترافيک مهمترين مشکل برگزارکنندگان رقابت هاي المپيک لندن است
 
ترافیک خیابان های لندن مهمترین دغدغه برگزار کنندگان المپیک لندن اعلام شده است.
به گزارش شکبه تلویزیونی یورونیوز، ترافیک مهمترین مشکل برگزارکنندگان رقابت های المپیک لندن است از این روی از روز چهارشنبه تا پایان این رقابت های محدودیت های ترافیکی در بسیاری از خیابان ها و بزرگراه های لندن به اجرا در آمده است.
علاوه بر این در بسیاری از خیابان های اصلی شهر لندن یک خط ویژه به منظور جابجایی ورزشکاران و گروه های ورزشی مشخص شده است تا اختلالی در رفت و آمد کاروان های المپیک به وجود نیاید.
در مجموع یکصد و هفتاد و پنج کیلومتر مسیر ویژه المپیک از مرکز لندن تا محل برگزاری رقابت ها وجود دارد اما رانندگان تاکسی و سایر وسائل نقلیه عمومی به این مسیر ویژه دسترسی ندارند.
مسئولان برگزاری رقابت های المپیک از شهروندان لندنی و همچنین گردشگرانی که برای دیدن این رقابت ها به این شهر آمده اند درخواست کردند برای کمتر شدن حجم ترافیک در حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
لندن که به داشتن آب و هوایی بارانی و لطیف مشهور است روز چهارشنبه روزی بسیار گرم و آفتابی را پشت سر گذاشت که این موضوع موجب بروز دردسرهایی برای گردشگران شده است.
 

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: شبانه ، المپیک ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.