معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی اجرای برنامه پزشک خانواده را انقلابی در نظام سلامت دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد غفاری در نشست ستاد ویژه برنامه پزشک خانواده اظهار داشت : اجرای موفق و نتیجه بخش برنامه پزشک خانواده همراهی و همکاری تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی مرتبط را می طلبد که باید در این راستا برنامه ریزی منسجمی صورت پذیرد.

قائم مقام ستاد راهبردی برنامه پزشک خانواده در خراسان رضوی با بیان اینکه اجرای برنامه پزشک خانواده علاوه بر ارتقای سطح سلامت جامعه از مراجعات غیر ضروری به پزشکان می کاهد، خواستار اطلاع رسانی مناسب برای شناساندن این برنامه به مردم شد.

غفاری به نقش رسانه ها و بویژه صداو سیمای استان در فرهنگ سازی و آگاه سازی از نحوه و زمان اجرای طرح اشاره و تاکید کرد: برای نهادینه کردن این طرح در بین آحاد جامعه باید از ظرفیت رسانه های گروهی نهایت استفاده را کرد .

وی خاطر نشان کرد : ابتدا باید زیرساخت های اجرای برنامه پزشک خانواده در استان به صورت کامل آماده شود و تمامی دستگاه های پشتیبان همچون مخابرات، ادارات بیمه، سازمان نظام پزشكي، معاونت برنامه ريزي و فرمانداران برای اجرای این برنامه توجیه شده و در آمادگي كامل باشند و سپس مبادرت به اجرای برنامه شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست اظهار کرد: با اجرای این طرح برای هر فرد یک پرونده الکترونیک تشکیل می شود که در تمام نقاط کشور قابل دسترسی می باشد.

سعیدی افزود: براساس این طرح سرپرست هر خانوار و اعضای خانواده با مراجعه به یک پزشک عمومی و نام نویسی نزد وی، تشکیل پرونده می دهند و در مراحل بعدی در صورت نیاز ارجاع به متخصص و یا فوق تخصص از طریق همان پزشک عمومی صورت خواهد گرفت./س

برچسب ها: اجرای ، برنامه ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.