بروز موارد جدیدی از این بیماری در سال های اخیر در ایران موجب نگرانی مردم شده است ولی قابل ذکر است که این بیماری در تمام نقاط کشور تحت کنترل است و جای نگرانی وجود ندارد.

دکتر مسعود مردانی متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری سمینار تب کریمه کنگو که امروز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد ،آشنایی پزشکان و پرستاران و پرسنل پزشکی با آخرین یافته های علمی تحقیقاتی در خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است .
وی اذعان داشت: بروز موارد جدیدی از این بیماری در سال های اخیر در ایران موجب نگرانی مردم شده است.
وی خاطرنشان کرد: اطلاعات نادرستی که در خصوص نحوه انتقال این بیماری توسط برخی رسانه ها انتشار پیدا کرده دغدغه مردم را نسبت به چگونگی انتقال این بیماری بیشتر کرد.
وی افزود: برخی از مردم تصور می‌کنند خوردن گوشت و لبنیات هم از راه های انتقال این بیماری است در صورتی که انتقال این بیماری از راه نیش کنه یا تماس با خون یا بافت یک انسان و یا حیوان آلوده است.
مردانی تصریح کرد: افراد خاصی مثل قصابان، سلاخان و فروشندگان دام و کسانی که به نوعی در کار تهیه مواد غذایی پروتئینی مثل گوشت هستند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.
وی اظهار داشت: پرسنل پزشکی که کار مراقبت از مبتلایان را برعهده دارند نیز در معرض خطر هستند.
وی با اشاره به فوت یک پزشک و به دنبال آن ابتلا  2 پرستار در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: لازم است پرسنل پزشکی پیشگیری از انتقال بیماری به خود و بقیه پرسنل پزشکی را مورد توجه خاص قرار دهند.
وی یادآور شد: خوشبختانه این بیماری در 12 سال اخیر در ایران توسط کمیته کشوری تب خونریزی دهنده مدیریت صحیح می شود.
مردانی گفت: این بیماری در تمام نقاط کشور تحت کنترل است و با تشخیص به موقع و درمان دارویی می‌توانیم از میزان مرگ و میر مبتلایان بکاهیم و موجب عدم انتقال به افراد دیگر شویم./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار