هابیل درویش در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: هم اکنون در زمینه طراحی و ساخت تونل و ایستگاهها 100 درصد از توان متخصصان داخلی استفاده می کنیم و ساخت مترو صنعتی 100 درصد بومی است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 150 درصد تجهیزات ثابت و متحرک مورد نیاز خطوط ساخته شده از داخل تامین می شود تصریح کرد: واگن های یک طبقه و دو طبقه نیز تنها موتور و کشنده و تجهیزات کنترلی آن از خارج وارد می شود.
مدیر عامل متروی تهران گفت: در طول چندین سال گذشته سرمایه گذاری کلانی برای راه اندازی قطار شهری صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم با بهره برداری از قطارهای شهری در کلان شهرها و تهران به هدف پیش بینی شده 6 میلیون سفر در روز برسیم./ل