در حاشيه برنامه سينمايي "هفت"؛

فراستي:"كيميا و خاك" ربطي به اتفاقات انقلاب ايران ندارد

فيلم سينمايي "كيميا و خاك" علاوه بر موضوع انقلابيش نتوانست ماهيت اصلي خود را به تصوير بكشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ عباس رافعي در خصوص ماهيت فيلم سينمايي‌"كيميا و خاك" شب گذشته در برنامه هفت گفت: من اين فيلم را با چند تن از دوستان فرانسوي ديدم و نظرات آن ها در مورد فيلم اين بود كه انقلاب شما هم همچون انقلاب كشورهاي ديگر بوده است.

وي ادامه داد: مخاطبان فرانسوي هم با اينكه هيچ اطلاعي در خصوص انقلاب ما نداشتند اما وقعيت‌هايي موجود در فيلم را درك كردند.

فراستي در ادامه صحبت‌هاي رافعي گفت: متاسفانه من با ديدن اين فيلم لحظه‌اي از اتفاقات انقلابمان را نمي‌بينم و معتقدم بايد فيلمي خاص در خصوص انقلاب ساخته شود نه اينكه انقلابمان را به انقلاب كشورهاي ديگر نسبت دهند چون اين انقلاب انقلابي خاص با مردماني خاص بوده و بايد به گونه‌اي ديگر به تصوير كشيده شود.

وي ادامه داد: بازي پريوش نظريه و حسني ياري را در فيلم نمي‌فهمم و حس مي‌كنم كه تعدد بازيگر در اين فيلم به فيلم ضربه زده و مخاطب با آن ها ارتباط برقرار نكرده است.

فراستي افزود: بازي امير آقايي در فيلم بسيار خوب است اما يك اشكال كوچك دارد كه آن تيپ شدن بازيش در فيلم است.

رافعي در خصوص كاراكتر رضا در فيلم گفت: رضا يك مبارز سياسي است كه پس از آزاد شدنش از زندان تلاش مي‌كند كه پسرش در راستاي سياست حركت نكند و اين خود كنجكاوي مخاطب را برمي‌انگيزد كه چرا مبارزي كه انقلاب كرده از حضور فرزندش در سياست جلوگيري مي‌كند.

فراستي در ادامه صحبت‌هاي رافعي گفت: رضا يك زنداني سياسي است كه نمي‌دانيم چه به سرش آمده كه از حضور فرزندش در خط سياسي جلوگيري مي‌كند در اينجا دو فرض بوجود مي‌آيد يكي اينكه رضا ديگر آرمانگر نيست و يا اينكه آرمانگر است اما بر اين فرض است كه پسرش قدرت و تحمل او را ندارد.

فراستي تصريح كرد: يكي ديگر از ضعف‌هاي فيلم نشان ندادن شكنجه‌هايي است كه بر سر رضا آمده و اين خود باعث مي‌شود مخاطب با فيلم و كاراكتر رضا  ارتباط برقرار نكند و دچار سردرگمي شود.

فراستي ادامه داد: درسينما بايد تمامي جزئيات به تصوير كشيده شود تا مخاطب بتواند با فيلم ارتباط برقرار كند در غير اين صورت ديالوگ نمي‌تواند مفهوم را به بيننده منتقل كند.

وي خاطرنشان كرد: فكر مي‌كنم برروي قصه و جزئيات آن كم كار شده و ماهيت قصه به خوبي ساخته و پرداخته نشده است./ي2

برچسب ها: فراستی ، برنامه ، هفت ، شبکه سه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار