دكتر محمدحسين صوفي معاون صداي رسانه ملي در دومين هم‌انديشي برنامه‌هاي راديويي افزايش ميزان مخاطبان راديو را از اهداف استراتژيك آن برشمرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط‌عمومي صدا دومين هم‌انديشي مديران راديويي با حضور مهندس ضرغامي رييس سازمان صداوسيما، دكتر محمدحسين صوفي معاون صدا و مديران راديو در استوديوي شماره يك ساختمان شهداي معاونت صدا برگزار شد كه صوفي در اين نشست اظهار داشت: برنامه‌هاي ماه مبارك رمضان راديو برنامه‌هاي متنوع، با كيفيت خوب و در شأن راديو و مخاطبان است و اين از ويژگي‌هاي راديوست كه هماهنگ با مردم است.

وي استراتژي راديو را در دهه 90 حضور بيشتر و بهتر آن در سپهر رسانه‌اي كشور برشمرد و افزود: حفظ مخاطب فعلي، جذب مخاطب بيشتر و افزايش رضايتمندي براساس سياست‌هاي ابلاغي در دستور كار ما قرار دارد كه براي تحقق اين امر نياز به هدف‌گذاري كمي و كيفي و برنامه‌ريزي براي تحقق آن است.

معاون صدا تصريح كرد: يكي از برنامه‌هاي موجود براي تحقق استراتژي مدنظر، تحول در محتواي برنامه‌هاست كه مي‌بايد تحول در محتوا به ارتقاء كيفيت منتهي شود.

صوفي در جمع مديران راديو عنوان داشت: تحقق استراتژي حفظ مخاطب و افزايش آن منوط به پايبندي، وفاداري و باورداشتن همه اركان راديو به ويژه مديران آن به مسيري است كه در پيش‌رو دارند و يكي از اهداف برگزاري اين هم‌انديشي كمك به هم‌افزايي شبكه‌هاست.

وي گفت: ماه مبارك رمضان ماه اخلاق است و موضوع نشست‌ اخير افق رسانه كه آقای مهندس ضرغامي رييس محترم رسانه ملي آن را فرمودند «اخلاق در رسانه» است يعني تعهد به خوب بودن و شايستگي داشتن و اخلاق در مديريت يعني اجراي مطلوب و نظارت دقيق بر اجراي دستورالعمل‌ها و قوانين سازماني، پاسخ‌گو بودن، مسئوليت پذيربودن و پركار بودن.

صوفي التزام عملي به اخلاق رسانه‌اي را از اولويت‌هاي راديو برشمرد و عنوان كرد: يكي از الزامات اخلاق رسانه‌اي ارائه يك برنامه با كيفيت و مطلوب است كه در آن رعايت احترام به مخاطب صورت گرفته باشد و توجه به دستورالعمل‌ها و ضوابط سازماني و خودداري از اعمال سليقه‌هاي شخصي در آن منظور شده باشد.

معاون صدا مقوله نظارت را نيز جز و مؤلفه‌هاي اخلاق حرفه‌اي رسانه برشمرد و افزايش حضور راديو را در سپهر رسانه‌اي جمهوري اسلامي از راهبردهاي راديو عنوان كرد.

وي روند جذب مخاطب را توسط شبكه‌هاي راديويي روندي رو به رشد دانست و در عين حال تصريح كرد اين روند بايد ادامه پيدا كند.

صوفي رويكرد امسال راديو را «ايده‌هاي نو و تحول در محتوا» عنوان كرد و گفت: ايده‌هاي نو و تحول در محتوا را بايد در همه عرصه‌هاي برنامه‌سازي شاهد باشيم و اين رويكرد با توجه به آمار و ارقام ارائه شده در حال تحقق است به طوري‌كه تعداد عناوين برنامه‌هاي موجود راديو در سال 90 از 700 عنوان برنامه به 900 عنوان برنامه در سال 91 رسيده است كه اين نشان از تنوع و ابتكار حوزه برنامه‌سازي راديو دارد.

معاون صدا در جمع مديران راديو توجه به اولويت‌ها و اهداف شبكه‌هاي راديويي را مهم برشمرد و تصريح كرد: تعداد شبكه‌هاي راديويي در پايان سال 1400 به 50 شبكه خواهد رسيد كه اين شبكه‌ها نياز به نوآوري و تنوع دارند.

وي روند اجراي مهندسي و مديريت پيام را در راديو خوب توصيف كرد و ضمن خواستار استمرار آن اظهار داشت: اميدآفريني از اولويت‌هاي برنامه‌سازي در راديو است و بايد برنامه‌هاي شاد و مفرح راديو افزايش يابد نه تنها در برنامه‌هاي طنز شبكه‌ها بلكه در لايه‌هاي‌ ديگر برنامه‌ها بايد شادي و نشاط وجود داشته باشد منهاي مناسبت‌هاي عزا كه برنامه‌هاي خاص خود را مي‌طلبد.

صوفي اطلاع‌رساني مناسب از پيشرفت‌هاي علمي، فرهنگي، صنعتي و ... را به مردم از مقوله‌هاي اميد‌آفريني در مخاطبان و نتيجه آن را پيشرفت در عرصه‌هاي توليد برشمرد و با اشاره به رعايت نظارت دروني در برنامه‌سازي شبكه‌ها بر صرفه‌جويي و استفاده بهينه از اعتبارات تأكيد كرد و اظهار داشت: توجه به زبان معيار وز بان فارسي از ديگر مؤلفه‌هايي است كه بايد در برنامه‌سازي راديو رعايت شود و برگزاري آزمون‌هاي حافظ‌خواني، گلستان و بوستان‌خواني در راستاي افزايش سطح دانش گويندگان و حفظ زبان معيار صورت گرفته است.

معاون صدا از برگزاري جشنواره راديو و اقتصاد كه براي كمك به تحقق شعار سال صورت خواهد گرفت تا پايان سال 91 خبر داد و گفت: مسابقه‌هايي كه توسط اداره‌كل طرح و برنامه راديو و ديگر واحدها انجام مي‌شود در جهت تبيين و كمك به تحقق شعار سال است و بايد برنامه‌سازي در اين عرصه افزايش يابد.

وي توجه به گزارش‌هاي نظارتي و ترميم نواقص شبكه‌ها را لازم دانست و عنوان داشت: از برنامه‌هاي ديگر راديو در سال 91 انتخاب شبكه برتر است و اين انتخاب، معرفي و سنجش در طول سال و از تاريخ اول تيرماه 91 تا سي‌و يكم فروردين ماه 92 انجام خواهد شد.

شايان ذكر است كه در ابتداي اين هم‌انديشي حجت‌الاسلام و المسلمين شهسواری استاد اخلاق به ارائه فضائل مرتبط با ماه مبارك رمضان و تعهد و مسئوليت اخلاقي و شغلي افراد در مشاغلشان پرداخت و در پايان مراسم هم مهندس ضرغامي رييس رسانه ملي سخنراني كرد./ي2
برچسب ها: صوفی ، رادیو ، هم اندیشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار