رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي از طراحي نظام جامع مهارت و فناوري خبر داد و گفت: اين نظام در حال اجراست و شامل سه زيرنظام ( آموزش مهارت و فناوري ، صلاحيت حرفه اي و شرايط احراز اشتغال) است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد دکتر کوروش پرند افزود: براساس نظام جامع مهارت و فناوري و سياست هاي کلي اشتغال، سندي در سازمان آموزش فني و حرفه اي با نام سند راهبردي مهارت و فناوري تدوين شده که شامل 8 راهبرد، 27 سياست و بيش از 250 برنامه و لازم الاجراست.

وي سازمان آموزش فني و حرفه اي را متولي آموزش هاي غيررسمي مهارتي در کشور است که مخاطبان آن دانشجويان، افراد شاغل در صنايع، شهرک هاي صنعتي، عشاير، روستانشينان است و گفت : آموزش در پادگان ها و زندان ها نيز داريم.

پرند گفت : تقريبا همه آحاد جامعه مخاطبان خدمات سازمان آموزش فني و حرفه اي و يک قشر مهم نيز دانشجويان هستند.

وي افزود: طرحي به نام جوار دانشگاه داريم و در دانشگاه مکاني را به سازمان مي دهند که امکانات و تجهيزات را در آنجا تامين مي کنيم و آموزش مي دهيم.

پرند اظهار داشت : دانشجويان دو گونه آموزش مي بينند که يک سري در جوار دانشگاه است و پس از گذراندن اين دوره، آزمون کتبي و عملي گرفته مي شود و در صورت موفقيت ، گواهينامه صلاحيت مي گيرند.

يک بخشي از دانشجويان در مراکز ثابت که شامل 750 مرکز است ، مشغول آموزش هستند و پس از آزمون، گواهينامه مي گيرند پس از آن مي توانند وارد بازار کار شوند.

رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي همچنين از طرح جديدي خبر داد که قرار است از اول مهر به طور آزمايشي در دانشگاه شهيدبهشتي اجرا شود و اين آموزش ها در دانشگاه شامل سه دسته پايه اي، عمومي، تخصصي (نوع رشته تحصيلي) است .

پرند تصريح کرد : همه آموزش هاي فني و حرفه اي بر اساس نيازشناسي و آينده شناسي بازار کار است و بيشتر آموزش در آموزشگاه هاي فني و حرفه اي در حوزه صنعت است و در آزمايشگاه هاي آزاد و متعلق به بخش خصوصي هم در حوزه خدمات ، متقاضيان زيادي وجود دارد./س

برچسب ها: نظام ، مهارت ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار