معاون فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: دستورالعمل مسابقات قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران ابلاغ شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، حجت‌الاسلام محمدتقی قندی مخاطبین مسابقات قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران را طلاب پایه‌های اول تا پنجم دیپلم و پایه‌های سوم تا هفتم سیکل دوره عمومی (کارشناسی)اعلام کرد و افزود: این مسابقات شامل حفظ ترتیبی، حفظ موضوعی، قرائت، ترجمه و مفاهیم، تفسیر ترتیبی و تفسیر موضوعی و مقاله‌نویسی و ارائه آثار ادبی و هنری است.

وی با اشاره به اینکه حفظ ترتیبی قرآن کریم در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود، گفت: این مسابقه در سه رده حفظ کل، نصف و ثلث قرآن کریم و هر کدام همراه ترجمه می‌باشد که در 10 آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام قندی با اشاره به اینکه مسابقات قرائت، ترجمه و مفاهیم، تفسیر ترتیبی و حفظ و تفسیر موضوعی در سه مرحله مدرسه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شوند، ادامه داد: مسابقه قرائت به کل قرآن کریم اختصاص دارد و به روش ترتیل بدون صوت و لحن اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ایجاد زمینه حضور و مشارکت همه طلاب در این رقابت سالم، طلابی که در سال‌های گذشته در رشته‌هاي حفظ ترتيبي و قرائت قرآن‌، حائز رتبه شده‌اند، تا 3 سال، امکان شرکت در همان رشته را نخواهند داشت./س

برچسب ها: قم ، مسابقات ، قرآن ، حوزه ، خواهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.