معاون مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران از اتمام مطالعات طرح پروژه ساماندهی محور جنوبی شهر تهران(عرصه حد فاصل شوش-بعثت) در راستای طرح جامع و تفصیلی پایتخت خبر داد .

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران معاون مطالعات و برنامه‌ریزی امور زیرساخت و طرح جامع مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اعلام این خبر گفت: انسجام‌ بخشی و هم‌پیوندی فضایی- کالبدی برای اثربخشی و کارآمدی محور در توسعه شهر ، تدقیق و تقویت این محور متناسب با نوع و مقیاس کار و فعالیت‌های انجام شده در بخش‌های مختلف آن و بهبود سیما و منظر شهری و کیفیت محیطیاز اهدافی است که با اجرای این طرح دنبال می شود .

بصیری تصریح کرد : با اجرای این طرح تمرکز زدایی فعالیت‌ها از مناطق مرکزی و شمالی تهران انجام و تشویق به استقرار در این محور و فعال نمودن قطب جنوبی شهر تهران، به میزان قابل توجهی انجام خواهد شد .

وی در ادامه افزود: حد فاصل دو خیابان اصلی شوش و بعثت، یکی از سه محور اصلی شرقی- غربی در طرح جامع جدید شهر تهران است که در حال حاضر وظیفه هدایت سفرهای ملی و فرامنطقه‌ای در مسیرهای مابین جاده خراسان و جاده ساوه را بر عهده دارد.

وی اظهار کرد: این محور افزون بر جا‌به‌جایی کالا و مسافر بین شهر و پیرامون، اتصال پهنه مرکزی به پهنه‌های جنوبی را نیز فراهم می‌کند و حاصل امتداد و اتصال جاده خاوران، بزرگراه بعثت، خیابان شوش و جاده ساوه است که از مرز مناطق 19،18، و 17 و بخشی از مناطق 16 و 15 می‌گذرد.

به گفته بصیری این طرح ، محور را به سه بخش تقسیم کرده که جاده ساوه از تقاطع محور کن تا ابتدای پهنه قلعه‌مرغی، از قلعه‌مرغی تا میدان بسیج(سه‌راه افسریه) و از میدان بسیج تا تقاطع کمربندی دوم تهران در امتداد جاده خاوران خواهد بود .

معاون مطالعات و برنامه‌ریزی امور زیرساخت و طرح جامع مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: استقرار کاربری‌ها و فعالیت‌های مجاور این محور، غالباً از مقیاسی فراشهری برخوردار بوده و ناهمخوانی و ناسازگاری میان برخی از کاربری‌ها و فعالیت‌های مستقر در آن با زمینه و بستر پیرامون‌شان چه از حیث محل استقرار و چه از نظر مقیاس عملکردی، بسیار نمود دارد که همین موجب افت کارایی، کارکرد و کیفیت فضایی این محور شده است.

بصیری خاطر نشان کرد: همجواری برخی از عناصر شاخص عملکردی شهر تهران چون مجموعه راه‌آهن، پایانه مسافربری جنوب، پهنه قلعه‌مرغی و خدمات پشتیبان صنعتی و انبارداری چون سیلوی تهران و در مقیاسی فراگیرتر فرودگاه امام(در لایه پیراشهری)، و نیز ارتباط آن با چندین حوزه شهری مجموعه شهری تهران مشتمل بر اسلام‌شهر، قرچک و ورامین و...، باعث شده تا ساماندهی این محور در مقیاس راهبردی از اهمیت به‌سزایی برخوردار باشد.
برچسب ها: جنوب ، رونق ، شوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.