بازي هاي رايانه اي يکي از پرفروش ترين و در عين حال تاثير گذار ترين کالاهاي فرهنگي رسانه اي هستند که اين روزها در ميان تفريحات جوانان جاي خود را به شدت باز کرده اند. در اين ميان همچون ساير کالاهاي فرهنگي غربي شاهد هستيم که در بازي هاي رايانه اي به طور پنهان و آشکار اهداف استعماري غرب پيگيري مي شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران بازي هاي رايانه اي يکي از پرفروش ترين و در عين حال تاثير گذار ترين کالاهاي فرهنگي رسانه اي هستند که اين روزها در ميان تفريحات جوانان جاي خود را به شدت باز کرده اند. در اين ميان همچون ساير کالاهاي فرهنگي غربي شاهد هستيم که در بازي هاي رايانه اي به طور پنهان و آشکار اهداف استعماري غرب پيگيري مي شود.  
 
در سالهاي اخير و با افزايش جو اسلام هراسي و ايران هراسي بازي هاي رايانه اي نيز به کمک ديگر رسانه هاي غربي آمده‌اند تا تصويري خشن و غير واقعي از ايران به جهان ارائه کنند و به تعبير خودشان جهان را براي مقابله واحد با جمهوري اسلامي به صف کنند.
 
بازي رايانه‌اي محبوبي که اکثر کاربران رايانه با آن آشنا هستند، بازي «پرندگان خشمگين»‌ يا همان Angry Birds مي‌باشد. به نظر مي‌رسد اين پرندگان خشمگين و سازندگان آن اين بار هواي حمله به ايران را در سر مي‌پرورانند.
 
در جديدترين نسخه بازي «پرندگان خشمگين»‌ (Angry Birds) با نام Fry Me To The Moon، در مرحله 9 اين بازي شما بايد در سياره‌اي به جنگ دشمنان خود و نابود ساختن آنها برويد که کاملا شبيه به نقشه کشور عزيزمان ايران مي‌باشد.البته در اين بازي کار به اينجا ختم نمي‌شود و در مرحله 10 نيز شما به تخريب خانه‌هايي مي‌پردازيد که طبيعتا خانه‌هاي ايرانيان است چرا که اين خانه‌ها بر روي سياره‌اي شبيه به نقشه ايران بوده و حتي يکي از اين خانه‌ها چيزي نيست جز برج ميلاد.
 
اخيرا سازندگان غربي بازي‌هاي رايانه‌اي، در بازي‌هاي خود حمله به ايران را در دستور کار خود قرار داده‌اند. پيش از اين نيز بازي «ميدان نبرد 3» که در آن نيروهاي آمريکايي به ايران و تهران حمله کرده و آن را به اشغال خود در مي‌آورند انتقادهاي زيادي را بويژه از سوي بازي‌بازهاي ايراني به همراه داشته است. ميدان نبرد 3 (Battlefield 3) نيز نام يك بازي جنگي است كه براي كنسول هاي PS3، Xbox 360 و رايانه هاي شخصي به بازار عرضه شد.
 
اين بازي يك بازي تيراندازي اول شخص است كه توسط شركت EA Digital Illusions CE توليد و به وسيله شركت Electronic Arts عرضه گرديد. در اين بازي شما نقش تفنگداران نيروي دريايي آمريكا را داريد كه طبق معمول با نام عباراتي چون آزادي و مبارزه با تروريسم به كشورهاي ديگر از جمله ايران حمله مي كنيد.
 
مضامين سياسي موجود در اين بازي و نيز رقابت تجاري بسيار شديد الكترونيك آرتس با شركت اكتيويژن و بازي معروف آن يعني «نداي وظيفه: جنگ مدرن 3» ، شركت سازنده را واداشت تا دست به تبليغات گسترده و ساخت فيلم هاي تبليغاتي بزند. نام نخستين سري از اين فيلم هاي تبليغاتي «عمليات زمين فوتبال: تماس» گذاشته شده است.حوادث ‏Battlefield 3‎‏ در خاورميانه، اروپا و آمريكاي شمالي اتفاق مي افتد. به گزارش رسالت، شركت سازنده قبلاً اعلام كرده بود كه وقايع اين بازي در شهرهايي چون تهران، پاريس، سليمانيه (شهر مرزي بين ايران و عراق) و نيويورك روي مي دهد كه در اين مكان ها جنگ هاي خياباني و نيز درگيري در مناطق مركزي شهر و فضاهاي باز رخ مي دهد.
 
بر اساس سايت رسمي اين بازي، در يكي ديگر از پيش نمايش هاي آن، نيروهاي زرهي آمريكا با استفاده از تانك هاي خود دست به عمليات گسترده نظامي در حومه تهران مي زنند.در پيش نمايش ديگر اين بازي، رويدادهاي آن در پايتخت ايران و در نزديكي برج ميلاد روي مي دهد. نيروهاي آمريكايي طي عملياتي تحت عنوان ”عمليات گيوتين” به تهران حمله مي كنند.
 
يک شرکت مطرح توليد کننده بازي‌هاي ويدئويي از بازي جديد ضد ايراني خود با نام «ليست سياه» در نمايشگاه بين‌المللي بازي‌هاي ويدئويي (E3) پرده برداري کرد.

شرکت «يوبي‌سافت» (Ubisoft) سومين شرکت بزرگ توليد کننده بازي‌هاي ويدئويي در جهان، سري جديد از مجموعه بازي‌هاي ويدئويي «اسپلينترسل» (Splinter Cell) با نام «ليست سياه» (Blacklist) را در جريان کنفرانس مايکروسافت در نمايشگاه 2012بازي‌هاي ويدئويي E3 معرفي کرد.موضوع داستان اين بازي که در مرز ايران و عراق اتفاق مي‌افتد از اين قرار است که کشورهاي منطقه (ايران و عراق) که از سال‌ها جنگ و اشغال آمريکا در منطقه به ستوه آمده‌اند تمام منابع خود را براي دادن اولتيماتوم به آمريکا جمع مي‌کنند و به آمريکا مي‌گويند يا نيروهاي خود را خارج کند يا با عواقبش روبه‌رو خواهد شد و ما جنگ را به شما مي‌دهيم.
 
دولت آمريکا که منافع خود در منطقه را در معرض خطر مي‌بيند جاسوس و مأمور ويژه خود به نام فيشر را به مرزهاي ايران و عراق و کردستان اعزام مي‌کند تا سرکرده تروريست‌ها را شناسايي و از بين ببرد.نکته قابل توجه در اين بازي صحبت کردن برخي از شخصيت‌هاي بازي و حتي خود فيشر به زبان فارسي است و فيشر با نيروهاي ايراني نيز درگير مي‌شود.
 
با اين حال به نظر مي رسد که يكي از اصلي ترين دلايل پروژه ايران هراسي در غرب كه با تمام امكانات موجود پيگيري مي‌‌شود سرپوش گذاشتن بر سياست هاي نظام هاي ليبراليستي است. نبايد از اين مهم نيز چشم پوشيد كه از نگاه نظام هاي سرمايه داري دستيابي به منافع اقتصادي از همه چيز مهمتر است. در دنياي امروز نيز بخش عمده اي از ثروت هاي جهان از جمله ذخاير نفت و گاز در اختيار مسلمانان قرار دارد.
 
اما سردمداران نظام هاي سرمايه داري به هر نحو ممكن درصدد هستند تا اين ذخاير را به دست آورند و لازمه اين چپاول نيز ايجاد زمينه دشمني با مسلمانان و آغاز جنگ است. بسياري از تحليلگران بر اين ادعا هستند كه يكي از اصلي‌ترين دلايل آغاز جنگ در عراق و اساساً حادثه 11 سپتامبر اهميت دخاير نفت كشور عراق بوده است.
در واقع بسياري معتقدند اصلي ترين دليل دامن زدن كشورهاي غربي به پروژه اسلام هراسي توجيه سياست هاي جنگ افروزانه آنها در منطقه خاورميانه است.
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: بازی ، رایانه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
AbolTheRocker
۱۲:۵۷ ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
اولا اینقد سطحی نگر نباشین.
دوما FLY ME TO THE MOON نه FRY!!!