مدیر عامل آب منطقه ای استان سمنان از آبگیری سد کالپوش میامی تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، ، اتابک جعفری با اشاره به آبگیری سد کالپوش میامی تا پایان ماه مبارک رمضان، گفت: مهار کنترل سیلاب و تأمین آب شرب و صنعتی شهرستان های میامی و شاهرود به میزان شش میلیون متر مکعب در سال مهمترین هدف ایجاد این سد است.

جعفری پیشرفت فیزیکی این سد را 90 درصد ذکر کرد و گفت: در صورت تأمین اعتبار، سد کالپوش تا آخر ماه مبارک رمضان آبگیری شده و تا آخر مهر ماه سالجاری افتتاح خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان همچنین حجم ذخیره سد کالپوش را ۱۲ میلیون متر مکعب در سال اعلام کرد وافزود: مراحل پایانی این سد با جدیت تمام در حال پیگیری و اقدام می‌باشد و امید داریم با تزریق اعتبارات ویژه روند اجرایی وتکمیل این پروژه سرعت بیشتری گیرد.

به گفته جعفری احداث سد کالپوش، سد نمرود و انتقال آب خزر به کویر مرکزی از پروژه های مهم آب منطقه ای استان سمنان هستند که در ردیف پروژه های مهر ماندگار قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: سد کالپوش سد خاکی با هسته رسی به ارتفاع 40 متر و طول تاج 273 متر است و همچنین دارای یک بند انحرافی و ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 1.2 متر مکعب در ثانیه است و همچنین ارتفاع پمپاژ این سد 70 متر می باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان در پایان از اختصاص اعتباری بالغ بر 21 میلیارد و 900 میلیون ریال برای ساخت این سد خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به کارهای انجام گرفته در این سد به مبلغ 16 میلیارد ریال جهت اتمام و تکمیل پروژه نیاز است./س
برچسب ها: سد کالپوش ، آبگیری ، سیراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.