مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از آغاز برداشت خارک و رطب از نخیلات این شهرستان خبر داد.



ابراهیم داوری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار کرد: عملیات برداشت خارک و رطب از نخیلات این شهرستان آغاز شده و در این زمینه از 210 هزار اصله نخل بارور، محصول برداشت شده است.

وی افزود: 95 درصد خرمای این شهرستان رقم "استعمران" است که با توجه به مسائل و مشکلات پیش آمده از قبیل گرد و غبار و خشکسالی‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود تولید خرما در سال جاری نسبت به سال گذشته با کاهش همراه باشد.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر تصریح کرد: این مدیریت به‌منظور ارتقای کیفیت و کمیت محصول در قالب پروژه‌های اصلاح و نوسازی باغات اقدام به توزیع رایگان انواع کودهای شیمیایی و بیولوژیک، مساعدت در بهسازی باغات و توزیع رایگان توری پوشش خوشه کرده است.

وی اضافه کرد: همه تلاش ما در راستای سطح کمی و کیفی بخش کشاورزی در شهرستان و حمایت از کشاورزان منطقه است که البته جهاد کشاورزی خرمشهر تاکنون در این زمینه اقدامات مطلوب و مؤثری را انجام داده است.

داوری در پایان از مسئولان ملی و استانی خواستار حمایت بیشتر از بخش کشاورزی شهرستان و رفع معضل گرد و غبار شد زیرا با این روند محصولات باغات کشاورزان هر سال با کاهش تولید مواجه می‌شود./س
برچسب ها: آغاز ، برداشت ، خارک و رطب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.