مشخص شدن زمان اجراي فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها مي تواند به رونق بازار مسكن كمك كند.

احمدرضا سرحدي كارشناس مسكن در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب كه ابهام در زمان اجراي فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها بر بازار مسكن تاثير گذاشته است، خاطر نشان كرد: هرگونه بي ثباتي و نامشخص بودن اوضاع و احوال در تمام كالاها از جمله مسكن كه گران ترين آنهاست مي تواند اثرگذار باشد.

وي در ادامه افزود: وقتي توليدكننده از زمان اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها اطلاع نداشته باشد، دچار سردرگمي مي شود و طبيعتا اين بلاتكليفي بازار را متشنج و از تعادل خارج مي كند.

اين كارشناس مسكن تصريح كرد: فروشنده به طمع گراني بعد از اجراي طرح از عرضه آن در بازار مي پرهيزد، از طرفي نيز خريدار با تصور گراني به بازار هجوم آورده و بازار را ملتهب مي كند.

بنابراين هرگونه عدم شفافيت در بازار موجب نامتعادل شدن بازار و در نتيجه به وجود آمدن ركود يا تورم در جامعه مي شود.

سرحدي در خصوص عدم سرمايه گذاري سرمايه داران در بازار مسكن گفت: كالاي مسكن به دليل گراني، ريسك ورود سرمايه را براي سرمايه داران به بازار ساخت و ساز بالا مي برد.

بنابراين تا آنجايي كه سرمايه دار اطمينان داشته باشد كه سرمايه اوليه خود همراه با سود آن بر مي گردد مسلما سرمايه خود را وارد بازار مي كند اما در جايي كه احساس ناامني كند مطمئنا سرمايه خود را وارد آن بخش نمي كند./عب

برچسب ها: مسکن ، رونق ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار