ساخت و تامين مسكن براقشار كم درآمد جامعه تا حدودي مي تواند از تورم موجود بازار مسكن بكاهد.

احمدرضا سرحدي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: بايد تصور غلط مسكن به عنوان يك كالاي اقتصادي را به نياز تبديل كنيم.

سرحدي بهترين راهكار به منظور رفع اين نياز را در ساخت مسكن به صورت انبوه سازي عنوان كرد.

اين كارشناس اقتصادي در اين خصوص تصريح كرد: دولت مي تواند با ساخت مسكن براي اقشار كم درآمد جامعه نياز واقعي به مسكن را مرتفع كند.

همچنين دولت مي تواند به منظور پيشروي سرمايه ها به سمت و سوي توليدات صنعتي ساختمان و مصالح ساختمان تمهيداتي را اختصاص دهد.

سرحدي ادامه داد: براساس اصول متعدد قانون اساسي دولت وظيفه دارد حداقل نياز مسكن را برآورده كند كه خوشبختانه دولت فعلي تا حدودي اين كار را انجام داده اما باز هم با مشكلات و كمبودهايي مواجه هستيم در صورتي كه اين مشكل رفع شود مي تواند مفيد واقع شود.

وي در ادامه افزود: در مجموع تامين مسكن براي اقشار مختلف جامعه از جمله كارمندان، دانشجويان و اقشار كم درآمد به تعادل بازار مسكن كمك مي كند و موجب جذب سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي در اين بخش مي شود.

*هركار اقتصادي را بايد با يك راهكار اقتصادي جواب داد

اين كارشناس اقتصادي هرگونه نظارت و فشار بيش از حد بر مشاوران املاك و به خصوص موجران را بي نتيجه عنوان كرد و گفت: درصورت اجبار و فشار، آژانس هاي املاك مجبور به رعايت طرح مي شوند اما مالكان در اين صورت ممكن است از اجاره خانه خود منصرف شوند كه اين امر باعث تشنج و نوسانات بيشتر در بازار مسكن مي شود./عب

برچسب ها: اقتصاد ، کالا ، تورم ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار