مدیر پایگاه انتقال خون استان مرکزی گفت: سلامت و کیفیت خون تولیدی استان در حد استانداردهای جهانی است.

 

دیری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: سازمان جهانی بهداشت، انتقال خون ایران را به عنوان یكی از پنج كشور برتر دنیا در حوزه سلامت خون معرفی كرده و فرآورده های خونی استان مركزی نیز در حد مطلوب است.

وی بیان كرد: استان مركزی در رابطه با فرهنگ اهدای خون جزو رتبه های برتر است و همین امر باعث شده كه این سازمان بتواند علاوه بر تامین خون استان، نیازهای خونی و فرآورده های خونی سایر استان ها را تامین كند.

مدیر پایگاه انتقال خون استان مركزی توضیح داد: در سال گذشته بیش از 35 هزار پلاسما به خاج از كشور برای ساخت دارو های مشتق از این فرآورده خونی ارسال شده كه آمپول های روگام ئ انواع سرم ها از جمله سرم ضد هاری را شامل می شود.

دیری عنوان كرد: در حال حاضر حداقل بین 30 تا 80 واحد پلاكت روزانه در استان مركزی مورد استفاده قرار می گیرد كه دستگاه تریما به روش آفرزیس كار پلاكت گیری را انجام می دهد.

مدیر پایگاه انتقال خون استان مركزی ادامه داد: این دستگاه پلاكت مورد نیاز را از خون كه هر واحد آن معادل 10 واحد پلاكت پالایشی است ، می گیرد و بقیه خون را به بدن اهدا كننده باز می گرداند.

وی اظهار كرد: پلاكت در درمان بیماری های خونی، سرطان ها، ارتوپدی، آرتروز و درمان دیگربیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد./س

برچسب ها: سلامت ، خون ، استاندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.