دو ماه از مطرح شدن طرح حذف خودرو های فرسوده همچون پیکان و پراید از ناوگان تاکسیرانی تهران میگذرد. این طرح با چنان شدت و جدیتی شروع شد که از جایگزینی خودروی ال 90 و مگان به جای ناوگان فرسوده گفته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران این جایگزینی آنقدر جدی بود که به بازدید مدیر عامل سازمان تاکسیرانی از کارخانه ی خودروسازی پارس خودرو انجامید تا در نتیجه خودروی مناسب تاکسی انتخاب و خط تولید وسیع تر ان آغاز شود.
اما حال که 2 ماه از این ماجراها گذشته می بینیم که طبق عادت همیشگی مسئولان این طرح نیز تنها در حد حرف بوده و نه تنها از خودروی ال 90 و مگان خبری نیست بلکه قرار شده تا خودروهای پژو 405 و سمند که قبلا هم در ناوگان تاکسیرانی بودند بار دیگر به این سیستم حمل و نقل عمومی وارد شوند.
تمام این اتفاقات ما را به این سوال رساند که چرا یک اصل مهم که در منطق، مطالعات اجتماعی و ... باید در نظر گرفته شود در بین مسئولان ما رایج نیست؟
آن هم در نظر گرفتن تمام ممکن ها و غیر ممکن  ها در اجرای یک طرح و سپس مطرح کردن آن است.
محمد احمدی مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از نوسازی ناوگان گفت و بیان کرد: با توجه به توافقاتی که بین سازمان حمل و نقل ترافیک و وزارت کشور و سازمان تاکسیرانی صورت گرفته است قرار شده تا پژو 405 و سمند جایگزین پراید و پیکان شوند.
وی با اشاره به بازدید خود از کارخانه پارس خودرو افزود: در ابتدا تصمیم گرفته شد تا 10 خودروی برتر سال ساخت کشور که نمره منفی پایینی دارند انتخاب و به عنوان تاکسی به خیابانها ی تهران بفرستیم اما تا کنون هیچ جواب مثبتی در این باره گرفته نشده است.
احمدی در ادامه گفت: تمامی خودروهای مورد استفاده به عنوان تاکسی دارای نمره منفی بالا هستند و به خصوص پراید که دارای نمره منفی 100 می باشد.
اما در کنار این صحبتها شهروندان نیز گلایه های زیادی داشتند.
یکی از مسافران هر روز تاکسی ها از نداشتن جای کافی برای نشستن مسافران شکایت می کند و میگوید: این قانون که 3 نفر بدون در نظر گرفتن فضای داخلی ماشین باید در کنار یکدیگر بشینند باید تغییر کند.
وی افزود: با این کار فقط راننده کرایه بیشتری میگیرد و مسافران باید مسافت طولانی یا کمی را تحمل سنگینی وزن دیگران و یا جمع کردن خود طی کنند که این امر عادلانه نیست.
مسافر تاکسی دیگری تصریح کرد: بیشتر تاکسی های شهر تهران از سیستم خنک کننده محرومند و آن تعدادی هم که کولر دارند از روشن کردن ان سرباز می زنند.
ولی احمدی در حمایت از رانندگان تاکسی تصریح کرد: راننده ای که با داشتن خودرویی با کیفیت پایین روزانه 200 کیلومتر مسافت طی میکند و باید مسیر های مختلفی از سر بالایی و سر پایینی را طی کند چطور می تواند کولر خود را نیز روشن کند.
وی تاکید کرد: مسافران تاکسی ها باید کمی فکر کنند و بدانند که خود راننده بیشتر از هر کس دیگری خواهان هوای خنک در این روزهای گرم است به خصوص که روزانه حدودا 12 ساعت در روز هم باید در این هوا کار کند و اگر خم به ابرو بیاورد با اعتراض مسافران روبه رو می شود.
ما نیز با این گفته مدیر عامل تاکسیرانی موافق هستیم  ولی این واقعیت را هم انکار نمی کنیم که اگر سازمانهای متولی در زمینه ی تاکسیرانی کمی بیشتر تلاش کنند و خودروهای با کیفیت تر وارد این ناوگان کنند این مشکلات هم کم و حتی از بین خواهد رفت./ف
برچسب ها: تاکسی ، مسافر ، ماشین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.