دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات کرمانشاه در بیانیه ای کشتار مسلمانان بی‌گناه میانمار را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران كرمانشاه

در این بیانیه چنین آمده است: یکبار دیگر جامعه جهانی در آستانه ماه مبارک رمضان در میان سر و صدای کرکننده غربی به حمایت از حقوق بشر، شاهد کشتار جمعی، بی‌رحمانه و غیرانسانی مردم مسلمان در گوشه‌ای از جهان هستند. جایی که گروه بسیاری از مسلمانان میانمار (برمه)، خشونت‌بارترین ایام تاریخ معاصر را آن هم در سکوت ننگین بانیان و داعیان حقوق بشر پشت سر می‌گذارند و این خود موجی از نگرانی و نفرت را نسبت به مدعیان دروغین حقوق بشر در میان جوامع اسلامی به راه انداخته است.

بی‌تردید این حرکات فجیع و ددمنشانه، جز در جهت استمرار سیاست اسلام‌ستیزی و محو جوامع اسلامی غرب و کشورهای غربی و علی‌الخصوص آمریکای جنایتکار نیست. از اینگونه موارد در صورت‌های دیگر از قبیل اهانت به قرآن کریم،‌ اهانت به شخص شخیص پیامبر اسلام، کشتار مسلمانان کشورهای اسلامی نظیر فلسطین، بحرین و ایجاد محدودیت شدید اجتماعی و شخصی برای مسلمانان نمود داشته است.

حال آنکه دولت‌های عربی با نام اسلامی در رسانه‌هایشان با وجود مشاهده این جنایات آشکار علیه مسلمانان در جهان، نه تنها سکوت خفت‌بار پیشه کرده‌اند، بلکه با اعزام نیروهای نظامی جهت سرکوب مردم مسلمانی که جهت احقاق حقوق حقه خود فریاد عدالت‌خواهی سر داده‌اند به گونه‌ای روشن، نسبت به اربابان جنایتکاری که منافع اقتصادی خود را در این خیزش اسلامی ـ منطقه‌ای در خطر دیده‌اند ادای تکلیف کرده‌اند و اینجا جایی است که باید به حال دولت‌های به ظاهر اسلامی سرکرده و نوکران حلقه به گوش غرب که برادران دینی و مسلمان خود را فراموش کرده‌اند و به خدمتگزاری به اربابان خود تن داده‌اند و مشغولند افسوس خورد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات کرمانشاه، همراه و همگام با تمامی اقشار جامعه، سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌های اسلامی ضمن محکوم کردن این فایع ضد بشریت و ابراز همدردی با بازماندگان، آوارگان و مردم مظلوم میانمار، از جوامع جهانی، سازمان ملل، سازمان حقوق بشر و ملت‌های بیدار بویژه جامعه بزرگ اسلامی، خواستار عکس‌العمل جدی نسبت به فجایع و جنایات پیش‌آمده و پایان دادن به این شیوه برخورد تبعیض‌آمیز نسبت به مسلمانان در اقصی‌نقاط جهان است.

همچنین از مسئولان وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماتی کشور درخواست دارد تا از تمامی ظرفیت‌های خود، نسبت به اعلام حمایت از مردم مسلمان میانمار و محکومیت اقدامات بودائیان آن کشور واکنش نشان دهند و با تشکیل فوری اجلاس وزرای خارجه و سران کشورهای اسلامی، هرچه سریع‌تر به این اقدامات غیرانسانی پاسخ دهند./س


برچسب ها: بیانیه ، کشتار ، بیگناه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.