بسياري از افرادي كه دچار مشكلات جنسي هستند به دليل تابو بودن و مسائل فرهنگي براي درمان خود اقدامي نمي‌كنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، طي بررسي صورت گرفته مشخص شده تنها حدود 30 تا 40 درصد افرادي كه دچار مشكلات جنسي هستند براي درمان مراجعه مي‌كنند.

برخي از بيماران مبتلا به مشكلات جنسي گمان مي‌كنند با مراجعه به پزشك مشكلات آنها فاش مي‌شود و اطرافيان وي از آن اطلاع پيدا مي‌كنند، در صورتي كه بايد بدانند پرونده‌هاي بيماران كاملا محرمانه است و تنها خود بيمار و پزشك به اطلاعات وي دسترسي دارند و پزشك اطلاعات وي را در اختيار شخص ديگري نمي‌گذارد.

به گفته متخصصان، بيماران به هيچ وجه نبايد از مراجعه براي درمان مشكلات جنسي خود شرم و هراس داشته باشند و بايد بدانند در مراكزي كه به درمان اين بيماران مي‌پردازند، پرسشنامه‌هايي وجود دارد كه بيمار در شرايط خصوصي اين سوالات را خوانده و پاسخ مي‌دهد، بدون اين‌كه با درمانگر در ابتدا صحبت كند و براحتي مي‌تواند به صورت واضح مشكل خود را در پرسشنامه بنويسد.

در صورتي كه ريشه مشكلات جنسي منحصرا مسائل رواني نباشد مراجعه به يك متخصص ارولوژي يا متخصص زنان و زايمان مي‌تواند براي زوج‌ها راهگشا باشد.

با اين حال گفته مي‌شود درمان مشكلات و اختلالات جنسي لزوما كار يك نفر نيست، بلكه كار تيمي است كه اين تيم را روانپزشك، روان‌شناس، متخصص ارولوژي و متخصص زنان و زايمان تشكيل مي‌دهند و در قالب كلينيك‌هاي درمان مشكلات جنسي فعاليت مي‌كنند.

برچسب ها: مشکلات ، جنسی ، حل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار