پذيرش متون براي نوبت اجرايم در تئاترشهر با وجود رضايت مدير و شوراي اين مركز مثل يك طلسم شده است.

سيروس همتي نمايشنامه نويس و كارگردان تئاتر در خصوص وضعيت اجرايي نمايش خود كه تاكنون تمامي متونش را رد كرده اند، به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: قرار بود تاكنون نمايشي كه مي خواستم به صحنه ببرم اجرا مي شد اما متاسفانه با داشتن نوبت اجرايي متن هايي كه ارائه مي دهم رد مي شوند.

وي افزود: من از اين موضوع مطلع هستم كه شوراي تئاتر شهر و رياست اين مركز با اجراي من موافق است و حتي اين لطف را داشته كه نوبت اجراي من را حفظ كرده و آن را به پائيز موكول كرده اند.

همتي تصريح كرد: پذيرفته شدن متوني كه ارائه مي‌دهم يك طلسم شده است و متاسفانه به هيچ عنوان دليل رد آثارم را نمي دانم.

اين كارگردان بيان كرد: هم اكنون تنها تلاشم اين است كه پس از 2 سال انتظار پشت درهاي سالن بتوانم موفق به اجرا شوم.

همتي اظهار كرد: اگر قرار نيست نمايشي از من اجرا شود پس دليل اين كه به من نوبت اجرايي داده اند چيست من مي‌دانم كه شوراي تئاتر شهر و مدير اين مركز به اجراي اثر من اصرار دارند اما نمي دانم اشكال كار از كجاست.

وي ادامه داد: مسئولان تئاتري هم اكنون به دنبال اين هستند كه متني را قبول كنند كه متناسب با شرايط حال باشد و من نمي دانم هم اكنون در چه شرايط خاصي هستيم كه از آن دم مي زنند.

وي افزود: متاسفانه آثاري كه شاهد آن هستيم و يا پذيرفته مي شوند آن طور كه بايد حرفي براي گفتن ندارند و هيچ گريزي به معضلات و مشكلات نمي زنند.

همتي با اشاره به اين كه اثرهاي نمايشي به طور مسلم بايد حرفي از مشكلات جامعه و روز بزنند، بيان داشت: اگر متوني مثل متون مذهبي مهم است من نمي‌دانم چرا متن مردي كه ماهي شد رد شد اين متن در رابطه با حضرت يونس(ع) يكي از پيامبران بود و همچنين متني تاييد شده و چاپ شده است.

وي ابراز كرد: اگر مشكل شخصي خودم است دليل اين مسئله چيست من در رابطه با نمايشنامه نويسي جايزه دريافت كرده ام و در جشنواره هاي مذهبي و عاشورايي نيز موفق به دريافت جايزه شده ام پس علت چيست.

همتي خاطرنشان كرد: متاسفانه نمي دانيم چه اتفاقي در حال روي دادن است و دليل مسائلي كه با آن روبرو مي شويم چيست تاكنون 4 متن را كه ارائه داده ام رد كرده اند و همچنان بايد به اين كار براي استفاده از نوبت  اجرايي كه دارم ادامه دهم.

گفتني است، متن "فولاد هرگز زنگ نمي زند" از متوني كه سيروس همتي قرار بود آن را به اجراي صحنه اي برساند اما پذيرفته نشد به همت خانه هنرمندان و خانه تئاتر روز گذشته نمايشنامه خواني شد و مورد استقبال قرار گرفت./ي2
برچسب ها: همتی ، کارگردان ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار