خوب است بدانيم ماه مبارك رمضان افزون بر خير و بركات معنوي‌اي كه به همراه دارد، به نفع سلامت جسم روزه‌داران هم خواهد بود؛ ولي براي اين كه بتوانيم به بهترين شكل از اين فوايد بهره‌مند شويم، بايد نكاتي را در نظر داشته‌ و به آنها عمل كنيم.


 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراك  خيلي‌ها مي‌گويند بعد از پايان ماه مبارك رمضان، با مشكل چاقي و افزايش وزن روبه‌رو مي‌شوند؛ اين گروه با شكايت و البته تعجب چنين جمله‌هايي را بيان مي‌كنند، چراكه انتظار دارند طي اين ماه لاغرتر از قبل شده و تمام مشكلات‌ جسمي‌شان برطرف شود. اما چرا اغلب مردم پس از يك ماه روزه‌داري، چاق‌تر مي‌شوند و براي مقابله با اين مساله چه كار بايد كرد؟

به گفته کارشناسان تغذیه چنانچه روزه‌داري همراه با رعايت اصول صحيح تغذيه انجام شود، مي‌تواند موجب كاهش وزن افراد چاق ‌شده و به اين ترتيب به حفظ سلامت آنها كمك مي‌كند. بنابراين افرادي كه پس از پايان ماه رمضان با مشكل چاقي و اضافه‌وزن روبه‌رو مي‌شوند، بدانند كالري دريافتي‌ بيش از نيازشان بوده است و روزه‌داري به خودي خود موجب بروز اين مشكل نمي‌شود.

روزه‌داري همراه با كاهش وزن مي‌تواند موجب كم‌شدن ميزان چربي‌ها و فشار خون شده و در نتيجه خطر بروز بيماري‌هاي قلبي را كاهش مي‌دهد. علاوه بر اين، مطالعات نشان مي‌دهد روزه‌داري حساسيت به انسولين را افزايش داده و مي‌تواند احتمال ابتلا به ديابت نوع دو را كمتر كند.به طور كلي روزه‌داري خطر ديابت نوع دو را كاهش مي‌دهد ولي بيماران مبتلا به ديابت بايد دقت داشته باشند كه حتماً براي روزه‌گرفتن با پزشك معالج مشورت كرده و نظر او را جويا شوند./ع

برچسب ها: افطار ، شام ، نخوردن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.