سرپرست شركت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با استفاده از فاینانس خارجی و انعقاد قرارداد با سرمایه گذار چینی، پنج تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای جنوبی استان خوزستان احداث می شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،' محمد علی صنیعی نژاد' دراین باره توضیح داد: مناقصه بین المللی این پروژه ها در سال 1389 برگزار شد و سرمایه گذار چینی با مشاركت شركت های داخلی،برنده این مناقصه شناخته شد و مقدمات كار فراهم شد.

وی با اشاره به اخذ مجوز شورای اقتصاد و اینكه بانك عامل مشخص شده است ابراز امیدواری كرد: با تصویب مصوبه ماده 62 توسط هیات وزیران در نیمه دوم سال جاری، عملیات اجرایی این تصفیه خانه ها با اعتباری افزون بر 56 میلیون یورو در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام و بندرماهشهر انجام می شود.

صنیعی نژاد ادامه داد: 85 درصد هزینه این پروژه ها از منابع ارزی و 15درصد دیگر نیز به صورت ریالی تامین می شود.

سرپرست شركت آب و فاضلاب خوزستان تصریح كرد: به منظور حفاظت از منابع آبی، رعایت شاخص های زیست محیطی و دفع بهداشتی فاضلاب، عملیات اجرایی طرح تصفیه خانه های فاضلاب در دستور كار شركت قرار گرفت و به مناقصه بین المللی گذاشته شد و علی رغم تحریم های بین المللی، مناقصه بزرگ 10 شهر خوزستان در دو مرحله تنظیم شد.

وی گفت: هیات وزیران مجوز احداث 10 تصفیه خانه فاضلاب را با استفاده از فاینانس داخلی و خارجی صادر كرده است كه از این تعداد پنج تصفیه خانه ذكر شده به مناقصه بین المللی رفته و مناقصه پنج تصفیه خانه شهرهای شوش، اندیمشك، بهبهان، بستان و ایذه نیز در آینده ای نزدیك به صورت بین المللی آغاز می شود.

صنیعی نژاد با اشاره به اینكه استفاده از سرمایه گذاری شركت ها و موسسه های معتبر برای احداث تصفیه خانه های فاضلاب تعدادی دیگر از شهرها در حال پیگیری است خاطرنشان كرد: اجرای پروژه های فاضلاب با سرمایه گذاری بخش خصوصی و فاینانس، یكی از اقدامات جدید و موثر شركت آبفا استان است كه ضریب نفوذ فاضلاب خانگی و شاخص های بهداشتی را به میزان قابل توجهی در استان افزایش خواهد داد. /ع
برچسب ها: احداث ، تصفیه ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.