ورزش تاثیرات روانی، اجتماعی بر افراد می گذارد که در ارتقای سلامت شخص نقش مهمی را بازی می کند.

فرزین بابایی، کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: ورزش کردن فرآیند سوخت و ساز بدن را بالا می برد و سبب می شود که غذا بهتر هضم شود بنابراین در ایام روزه داری ورزش کردن می توان سوخت و ساز بدن را تنظیم کند.

وی افزود: اشخاصی که ورزش کردن را در برنامه ی روزانه ی خود قرار دادند احساس کارایی بیشتر کرده و در محیط کار کمتر دچار اشتباه می شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: شرکت منظم در فعالیت های بدن باعث می شود افراد اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند چرا که با کنترل وزن ظاهري بهتر دارند و این خود باعث تشدید فعالیت های فرد در محیط های اجتماعی می شود.

وی در پایان گفت: ورزش کردن منظم با احساس فشار عصبی و اضطراب کمتر همراه است که به دنبال آن سلامت جسمی و زیبایی اندام را نیز به دنبال دارد بنابراین برای تنظیم سوخت و ساز بدن لازم است که در طول روز یا بعد از افطار دقایقی را به پیاده روی و روزش های سبک اختصاص دهیم./ح
برچسب ها: ورزش ، افطار ، اضطراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
اشتباه نمیکنید ؟!!!! اینهائی که میروند بدن سازی و میشوند سینه بیرون آمده و گردنشان کلفت !!! وقتی راه میروند مخصوصا که دکمه هاشون بسته نمیشه میخواهند آدم بزنند !!! و همیشه در حال گار گرفتن و ابرو در هم کشیده و اخمو هستند !!!!
آخرین اخبار