اسنادی از تخلفات در تشکیل موسسه آتی به دنبال ضعف نظارتی بانک مرکزی منتشر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه‌های خبری، هجدهم اسفند ماه سال 1389 بود که بانک مرکزی در اطلاعیه ای که تیتر اول روزنامه دولت نیز شد از ساماندهی و ادغام تعاونی های اعتبار و تشکیل 14 موسسه مالی و اعتباری قانونمند خبر داد.

در این اطلاعیه آمده بود: به دنبال ساماندهی بازارغیرمتشکل پولی و با اقدامات وسیع به عمل آمده ازسوی دستگاه‌های ذیربط، مرحله اول برنامه ساماندهی تعاونی‌های اعتباری آزاد به اتمام رسیده است و تعاونی‌های اعتباری ذیل تجمیع شده وبه عنوان موسسه مالی اعتباری درشرف تاسیس ادامه فعالیت خواهند داد و بانک مرکزی بااستقرار ناظرمقیم برعملکرد‌ آنان نظارت خواهدکرد.

در ردیف ششم  لیست اعلامی بانک مرکزی اين اطلاعیه از تشکیل"مؤسسه مالی واعتباری پیشگامان"سخن گفته شده بود که شامل تعاونی هایی مانند تعاونی پیشگامان کویر یزد،اعتبارایرانیان (زرین دشت فارس) و تعاونی اعتبارآتی فرزان بود.


صورتجلسه تغییر نام تعاونی " کارگران زرین دشت" به "تعاونی ایرانیان"

در ماههای گذشته و در ادامه این فرآیند، بانک مرکزی از تشکیل بانک جدیدی متشکل از بانک تات و دو موسسه مالی دیگر سخن گفته و حتی معاون نظارت بانک مرکزی خواستارتغییرنام سه مجموعه ادغام شده یعنی بانک تات،موسسه مالی آتی وموسسه مالی صالحین ظرف 48 ساعت شد.


متن صورتجلسه تغییر سهامداران در تعاونی ایرانیان

در این میان هرچند هویت گردانندگان و فعالیتهای بانک تات و موسسه صالحین مشخص است اما در خصوص "موسسه آتی" و گردانندگان آن اطلاعات کمی منتشر شده است.

بررسی ها نشان می دهد ازسال 1382 مجموعه ای با عنوان تعاونی"کارگران زرین دشت"درزمینه فعالیت های جذب نقدینگی و فعالیتهای تعاونی فعالیت خود را آغاز نموده است.


سند خرید تعاونی اعتبار ایرانیان توسط گروه جدید پس از اعلام ادغام بانک مرکزی

این مجموعه درسال 1386 با تغییرنام خود به "تعاونی ایرانیان کارگران زرین دشت" و دایرکردن پنج شعبه درسطح استان فارس به فعالیت های خود ادامه داده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.