رییس پژوهشكده علوم و فناوری نانو دانشگاه كاشان از برگزاری چهارمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو (ICNN2012) در شهریور ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان وبراساس گزارش روابط عمومی دانشگاه كاشان، 'مصطفی زاهدی فرد' ، شمار مقاله های رسیده اعضای هیات علمی و پژوهشگران دانشگاه های سراسر كشور و همچنین كشورهای خارجی از زمان فراخوان به این همایش را، دو هزار و 156 مقاله عنوان كرد.

وی اظهار داشت: پس از بررسی هیات داوران، 935 مقاله برای ارائه در روز برگزاری همایش انتخاب شد.

وی، نانو كاتالیست ها، نانومترولوژی، نانوكامپوزیت، نانومكانیك، نانوبیوتكنولوژی، نانوفوتونیك، نانو الكترونیك و حسگرها و نانومواد كربنی از جمله فولرین، نانولوله ها، گرافن را از جمله موضوع های قابل مطرح در این همایش برشمرد و افزود: در این همایش بین المللی، 120 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارایه خواهد شد. دبیر برگزاری این همایش، با اشاره به اینكه در این كنفرانس پژوهشگران و محققان نانو فناوری كشورهای خارجی نیز حضور دارند، اظهار داشت: در زمان برگزاری همایش، 14 مقاله خارجی نیز ارایه می شود.

زاهدی فر، هدف از برگزاری این همایش را فراهم كردن فرصتی مناسب برای معرفی پیشرفت های جدید در حوزه فناوری نانو و تقویت همكاری بین محققان ایرانی و خارجی این حوزه، ذكر كرد.

وی با اشاره به اینكه، نانو فناوری در برگیرنده پژوهش و فناوری هایی است كه در گستره 100-1 نانو متر یعنی مقیاس اتمی ، مولكولی و ابر مولكولی انجام می‌شود، خاطر نشان كرد: اهمیت ویژه نانوفناوری به علت نقش آفرینی و اثرگذاری گسترده آن در پهنه وسیعی از زندگی بشر است كه شامل پزشكی، داروسازی، محیط زیست، كشاورزی، صنعت، حمل و نقل، علوم فضایی و بسیاری زمینه‌های دیگر می‌شود.

چهارمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو، با همكاری ستاد توسعه فناوری نانو و دانشگاه كاشان، هجدهم شهریور امسال به مدت دو روز در دانشگاه كاشان برگزار می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.