نزديك به 125 هنرمند در رشته هاي تذهيب قرآني،خوشنويسي،معرق و منبت،نقاشي كلاژ در كارگاه هاي هنر در بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم فعاليت مي كنند.

مسعود زنده روح كرماني،مديركل برگزاري جشنواره هاي تجسمي در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران درباره هنرهاي تجسمي در نمايشگاه قرآن كريم گفت:امسال در بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم هنرهاي تجسمي در دو بخش برگزار شده است.
وي خاطرنشان كرد:در بخش اول كه شامي آثار خوشنويسي،نگارگري،تصوير سازي است بيش از 258 اثر از 158 هنرمند كشورمان به نمايش گذاشته شده است.
وي گفت:دربخش دوم كه شامل آثار نگارگري،خوشنويسي،معرق، تصويرسازي،نقاشي،خط است آثار 65 هنرمند پيشكسوت هنرهاي تجسمي به نمايش عموم گذاشته شده است.
وي درباره كارگاه هاي هنري بخش هنرهاي تجسمي نمايشگاه بين المللي قرآن كريم نيز گفت: امسال در بخش كارگاه هاي هنري 78 كارگاه از هنرهايي چون خوشنويسي،تذهيب،منبت و معرق ،نقاشي،نقاشي كلاژ تا پايان ماه مبارك رمضان در بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم برگزار مي شود.
وي در ادامه گفت:نزديك به 125 هنرمند براي شركت در اين كارگاه ها دعوت شده اند؛در طول هر هفته تعدادي اثر در زمينه هنر مربوطه خلق و ارائه مي كنند.
وي درباره رويكرد هاي بخش تجسمي در اين دوره از نمايشگاه بين المللي قرآن كريم گفت:امسال با توجه به شعار اين دوره از نمايشگاه بين المللي قرآن كريم تلاش كرده ايم تا آثار ارائه شده با عنايت به فرهنگ بيداري باشد و نيز آثاري كه در بخش كارگاه هاي هنري نيز خلق مي شود با توجه به موضوع بيداري و قرآن باشد.
وي تصريح كرد:خوشبختانه هر سال با استقبال بيشتري از سوي مردم در نمايشگاه بين المللي قرآن كريم به ويژه در بخش هنرهاي تجسمي مواجه مي شويم.
وي اظهار داشت:توجه مردم به هنرهاي تجسمي در نمايشگاه قرآن كريم و استقبال فراوان آنها از نمايشگاه تجسمي و نيز كارگاه هاي هنري نشان از علاقه مردم به مضامين قرآني در هنر است.
زنده روح گفت:بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم تا 25 مرداد ماه ادامه خواهد داشت./ه
برچسب ها: هنرمند ، تجسمی ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار