چين اتهامات آمريکا را درباره سرکوب آزادي هاي مذهبي در مناطقي که تبتي ها در آن ساکن هستند رد کرد و از واشنگتن خواست «پيش داوري» هايش را درباره پکن کنار گذارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد «مداخله» رسمي در آيين بودايي ها در مناطق محل سکونت تبتي ها در چين باعث شد دست کم دوازده تبتي در سال دو هزار و يازده خودسوزي کنند.

 وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد:« محدوديت هاي شديدي درباره آيين مذهبي در منطقه خودمختار تبت به ويژه در صومعه هاي بودايي هاي اين منطقه اعمال شده است.»

هونگ لي سخنگوي وزارت امور خارجه چين ضمن رد اتهامات آمريکا، از واشنگتن خواست اقدامات بيشتري را براي ارتقا روابط دوستانه ميان دو ملت انجام دهد.

هونگ در بيانيه اي اعلام کرد:« دولت چين آزادي عقايد مذهبي را براي همه مردم بر اساس قانون تضمين مي کند. امريکا بايد دست از ديدگاههاي متعصبانه خود بردارد، به حقايق احترام بگذارد و شرايط آزادي مذهب در چين را به روشي واقعي و بي طرفانه بنگرد و از استفاده از مذهب براي مداخله در امور داخلي چين اجتناب کند.»

پکن دالايي لاما رهبر معنوي در تبعيد تبت را براي تحريک به انجام اين اقدام در تلاش براي جدايي تبت از چين مقصر مي داند و تاکيد دارد تبتي ها هم اکنون به سبب سرمايه گذاري هاي چين زندگي بهتري دارند.

برچسب ها: آمریکا ، چین ، کاخ سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار