به گزارش
سرويس بين الملل باشگاه
خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني بي اف ام تي وي ؛ بر اساس ارقام رسمي اولاند براي تبليغات انتخابات رياست جمهوري اش بيست و يک ميليون و هفتصد هزار يورو هزينه کرده است درحال که نيکلا سارکوزي رقيب وي بيست و يک ميليون و سيصد هزار يورو هزينه کرده بود.
اما در هر صورت هزينه بيشتر لزوما به معناي راي بيشتر نيست چرا که ژان لوک ملانشون نامزد چپ افراطي نه و نيم ميليون يورو هزينه کرد يعني پانصد هزار يورو از مارين لوپن نامزد راستگراي افراطي بيشتر هزينه کرد اما دو ميليون راي کمتر از لوپن آورد.
بيشترين هزينه ها عمدتا در نشستهاي تبليغاتي و اجاره سالنهاي بزرگ شده است. سارکوزي سيزده ميليون به تجمعات اختصاص داده بود درحالي که اولاند نه ميليون و چهارصد هزار يورو به چنين نشستهايي اختصاص داد.
اين تبليغات در اينترنت نيز به طور گسترده دنبال شد. سارکوزي يک ميليون و سيصد هزار در اينترنت سرمايه گذاري کرد، در حالي که اولاند فقط پانصد و پنجاه هزار يورو به تبليغات اينترنتي اختصاص داد.