براساس این گزارش تصور می شود که فرهنگ انسان مدرن حدود 44 هزار سال پیش متولد شده است.

به گزارش خبرنگار دانش روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی، فرهنگ انسان مدرن بسیار زودتر از آنچه که قبلا تصور می شد متولد شده است.
فرهنگ انسان مدرن 44 هزار سال پیش متولد شده است، تصدیق این مطلب با آثار مکشوفه در غار Border cave در آفریقای جنوبی نشان داده شده است.
تجزیه و تحلیل این آثار توسط گروه بین المللی با همکاری دانشگاه پیزا انجام شده است.
قدمت آثار مکشوفه و باقیمانده های آلی کشف شده در پای کوه های Lebombo در kwazulu در نزدیکی مرز بین جنوب آفریقا و سوازیلند ما را به 20 هزار سال پیش یعنی تاریخی بعد از عصر حجر و تولد فرهنگ انسان مدرن می برد.
تایید این موضوع به وسیله محصولات  تایید شده توسط ساکنان این غار باستانی که کاملا شبیه به مردم آفریقایی سان هستند مشخص می شود.
لوچیندا بک ول از دانشگاه Witwatersrand آفریقای جنوبی توضیح می دهد: آنها از تخم شترمرغ و جواهرات ساخته شده از صدف های دریایی و استخوان های آسیب دیده برای آراستن و زر و زیور دادن استفاده می کردند.
وی می افزاید: با یک شیار مارپیچ پر از گل اخری، این دکوراسیون بسیار شبیه به موارد و لوازم مورد استفاده توسط بوش من ها قرار می گرفت، سر پیکان خود را برای شکار تزئین می کردند.
در این غار اولین استفاده از سم که از دانه های کوچک خارج می کنند برای فروبردن سر نیزه و کمان خود برای شکار مشاهده شده است.
در همین قسمت استفاده از موم برای اولین بار در ایجاد دسته برای ابزار نشان داده شده است که این موم از فیبر گیاهان به دست می آمده است./عط
برچسب ها: فرهنگ ، مکشوفه ، قدمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.