نماينده مردم تهران در مجلس گفت: راي اين ديوان مبني بر ابطال حكم انتصاب سعيد مرتضوي، لازم‌الاجرا بوده و بايد دستگاه اجرايي از اين تصميم تمكين كند.

 عليرضا زاكاني نماينده مردم تهران و يكي از طراحان اصلي استيضاح وزير كار در پي انتصاب مرتضوي به رياست صندوق تامين اجتماعي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: صدور راي ديوان عدالت اداري مبني بر ابطال حكم رياست سعيد مرتضوي بر صندوق تامين اجتماعي، لازم‌الاجرا بوده و بايد دستگاه اجرايي از اين تصميم، تمكين كند.

وي تصريح كرد:‌ ديوان عدالت اداري در راستاي شكايت چند تن از نمايندگان پيگير اين پرونده بوده و تصميم هيئت عمومي ديوان عدالت اداري بر اساس يك طريق مشخص است.

طراح استيضاح وزير كار و ارسال شكايت به ديوان عدالت اداري خاطرنشان كرد: راي اين ديوان مشخص كرد كه خيلي از مشكلات كشور بدون هياهو و جنجال ‌سياسي ـ رسانه‌اي قابل حل بوده و بدون انکه خدشه‌اي به افكار عمومي وارد شود با سير قانوني مي‌توان پيگير موضوعات بود.

در همين راستا حسين نجابت نيز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از پيگيري استيضاح وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در صورت عدم تمكين مرتضوي از راي صادره ديوان عدالت اداري خبر داد.

همچنين احمد توكلي يك روز پس از صدور راي ديوان عدالت ادراي مبني بر عزل مرتضوي در جمع خبرنگاران گفت:‌ چنانچه مرتضوي از كار بركنار نشود طبق قانون ديوان عدالت اداري وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي عزل خواهد شد.
 
اين در حالي است که نظارت بر عملكرد دولت، وظيفه‌اي است كه به حكم صريح قانون اساسي و به جهت جلوگيري از تعدي و تجاوز به حقوق مردم و نارضايتي، به ديوان عدالت اداري محول شده و هيچ نهادي نمي‌تواند در مقابل دستورات و احكام ديوان ولو به ادعاي عدم مطابقت با قوانين و يا مصالح نهاد و سازمان خاص يا حتي مصالح عمومي مقاومت و جبهه‌گيري كند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار